چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زاکانی

حوزه/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش هرچه بیشتر مسئولان در زمینه رفع مشکلات کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علیرضا زاکانی جمعه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که اندیشه غرب و شرق در برابر انقلاب اسلامی زانو زد گفت: امام خمینی(ره) با استقلال، ملت ها را آشنا کرده و نه شرقی و نه غربی را شیوه خود معرفی کردند.

وی افزود: افرادی که از امام راحل عقب افتاده بودند، خود را با ایشان همراه کردند، اما پس  از پیروزی انقلاب اسلامی در هر زمانی خود را نشان دادند، مارکسیست و ملی مذهبی ها اینگونه بودند؛ اما از ابتدای انقلاب جریان نفوذ شروع شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلام با ذکر این مطلب که برخی افراد انقلابی بودند، اما نتوانستند سختی ها را تحمل کنند، بیان کرد: آنها هنگامی که مشاهده کردند منافع دنیایی وجود دارد خود را غرق در مادیات و منافع دنیایی کردند.

زاکانی تصریح کرد: در انقلاب یک گروه افراد متحجری بودند که قائل به انقلاب نبودند که مسلمان بودند، اما آن نگاه اجتهادی و اسلام ناب را درک نکرده بودند، ولی گروه دوم کسانی بودند که دچار ارتباط غربی بودند و گروه سوم منافقین که ارتباط شرقی داشتند، گروه چهارم ملی ها بودند و گروه پنجم مارکسیست ها و گروه ششم سلطنت طلب ها بودند.

وی با ذکر این مطلب که امام با طرح اسلام ناب محمدی (ص)بر این اندیشه ها غلبه کردند اظهارکرد: امام با بیداری توده های مردم و به میدان آوردن ظرفیت های اجتماعی پیروزی در روش را در آن شش گروه تحمیل کردند و پرونده استبداد بسته شد و نظام اسلامی شکل گرفت.

زاکانی استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و پیشرفت مادی را از جمله اهداف انقلاب دانست و بیان کرد: مظلوم نوازی و حمایت از ملت های مستضعفین و مقابله با ظلم از جمله اهداف انقلاب اسلامی است که در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون کار کشور دست کسانی بوده که از بن دندان درمکتب امام خمینی (ره) نبوده و قصد داشتند جامعه را با الگوهای غلط بیگانگان بسازند، اگر مشاهده می کنیم اسلام با نظام سلطه مقابله و درگیر می شود و در کنارآن الگوهای نظام سلطه که سرآمد آن آمریکا است، نمی توان برای رسیدن به مدینه فاضله از الگوهای غربی استفاده کنیم.

این فعال سیاسی با ذکر این مطلب که از دستاوردهای بشری استفاده می کنیم یادآورشد: در این بین می نگریم که کدام مفید است و اینکه با اقتضائات ما می خورد یانه واگر نخورد به سینه دیوار زده و اگر خود بهره مند می شویم، در مجموع غرب ستیز نیستیم اما برای پیشرفت انتخاب می کنیم.

وی گفت: اگر قرار باشد چیزی را فرا بگیریم، شاگردی هم می کنیم؛ اما اینکه غرب نگاه های غلط و منحرف خود را به ما دیکته کرده و ما را از داشته های خود محروم کند، مخالف هستیم؛ برخی مسئولین مسیری را رفتند که درکنار همه داشته ها و ثبات و امنیت مشکلات جدی داریم؛ مسئولانی پول و امکانات در اختیار دارند، اما همراه انقلاب اسلامی نیستند و کار خود را می کنند.

زاکانی با ذکر این مطلب که در این 39 سال اکثر مواقع  امکانات کشور در اختیار مسئولانی بوده که مشکلات جدی برای کشور ایجاد کردند و هیچگاه دل آنها با انقلاب نبوده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید، نظام اسلامی شکل گرفت، اما نظام اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تغییر نکرد و حداقل تغییرات را داشت.

وی گفت: امروز  مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که بزرگترین مشکل وجود تفکر و نظامت غربی است که وجود دارد و همچنین خواب آلودی و بی توجهی نیروهای انقلاب است که این دو اشکال در کنار یکدیگر سبب شده در این  39 سال جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب بیفتد.

زاکانی تصریح کرد: اشرافیت سیاسی و سرمستی نوکیسگان در کشور بیداد می کند،  مسئولین خود را نوکر و خادم مردم ندانسته و ملت را سالار جامعه به شمار نمی آورند، هرچقدر مقام  معظم رهبری تذکر می دهند، مسئولین خود را به خواب آلودگی زده و غفلت دارند.

وی با بیان اینکه اشرافیت سیاسی و سرمستی نوکیسگان و مانور تجمل مردم راداخل آب می کند،گفت: متاسفانه در کشور فساد سیاسی و اقتصادی وجود دارد که ریشه های بند پیوستگی مردم به حاکمیت را متزلزل کرده است، صاحبان ثروت و قدرت با یکدیگر پیوند دارند که این برای کشورمان فاجعه آمیز است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد برای اینکه نماینده مجلس شوند، میلیاردها تومان هزینه می کنند،چطور می شود وزیر دولت که تا سال 87 کار دولتی می کرده است ثروتش 7 هزار میلیارد تومان است این پول را چگونه آورده است.

زاکانی تصریح کرد: محصول پیوستگی ثروت و قدرت که رهبری در سال 81 به جنبش دانشجویی فرمودند، باید علیه آن قیام کنند، اما توجهی نشد سبب شده تا خروجی پیوستگی ثروت و قدرت بی تدبیری و بدعملی شود، مسئولینی که نه تدبیری و نه عمل دارند و تنها خود را می بینند و مشکلات جامعه برای آنها بی ارزش است.

وی گفت: کشور دارای امکانات زیادی است، اما اینکه عده ای اختصاصی سازی کرده و اموال کشور را برای خود انبار می کنند، فشار اقتصادی بیداد می کند، 15 هزار میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور وارد می شود که سبب شده آمار بیکاری افزایش پیدا کند.

زاکانی تصریح کرد: قانون اساسی گفته است که هر ایرانی نیازمند شغل آبرومند است که در کنار آن به عبادت برسد؛ اما متاسفانه فشار اقتصادی بیداد می کند که به دلیل بی تدبیری دولت است که سبب ولنگاری فرهنگی شده است و بنیان های جامعه تهدید می شود و سیاسیون دست به معامله فرهنگی می زنند، اما به جای رفع نیازهای حقیقی مردم سوار بر نیازهای القایی شده و به مردم  دروغ می گویند تا رای بیاورند.

وی گفت: مردم تصور می کنند کشور دچار بن بست است، اما به خدا بن بست نیست وکشور دارای امکانات و سرمایه است،‌مشکل ما مسئولینی است که نمی خواهند کار کنند و یا توانایی حل مشکلات را ندارند؛ نارضایتی مردم سبب می شود ضد انقلاب سوار بر آن نارضایتی شود و اگر مشکل نباشد ضدانقلاب جرات ندارد از آن موج سواری بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha