چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راهپیمایی طلاب

حوزه/ طلاب و روحانیون استان آذربایجان شرقی، امسال پرشورتر از سال های گذشته، خود را برای یک ۲۲ بهمن تماشایی مهیا کرده اند.

خبرگزاری حوزه – تبریز:

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفتند:«امسال هم من به شما عرض کنم به حول و قوه الهی ۲۲بهمن امسال از آن ۲۲بهمن  ‌های تماشایی خواهد بود چون مردم با این یاوه ‌گویی ‌هایی که بعضی دولتمردان آمریکایی کردند، احساس می ‌کنند که دشمن در حال کمین گرفتن برای تهاجم و دشمنی است، امسال حضور مردم از همیشه گرم ‌تر خواهد بود و همه به توفیق الهی می ‌آیند».

طلاب دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان شبستر با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: باید در این ایام یادی کنیم از امام خمینی (ره) که حیثیت و شرافت را برای دین اسلام به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: در ایام دهه فجر باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را در جامعه تبیین و معرفی کرده و بررسی کنیم که قبل از انقلاب کجا بودیم و بعد از انقلاب به کجا رسیدیم.

وی به رسالت حوزه های علمیه در تبلیغ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون در راستای تحقق بخشیدن به آرمان‌های امام  خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مسئولیت سنگینی دارند و باید توجه کرد که با عمل به گفته‌ ها توسط خودمان می ‌توان در دیگران تأثیر گذاشت.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید در کنار و همراه مردم باشند و در مقابل مردم نباشد و در تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه تبریز افزود: زمانی سخنان ما در جامعه تأثیرگذار است که امر به معروف و نهی از از منکر را از خود و اطرافیان  شروع کرده و ساده زیستی را در جامعه الگوی دیگران قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت و توجه به جوانان و نوجوانان تصریح کرد: هیئت امنای مساجد باید برنامه‌هایی تدوین کنند که جوانان را مجذوب کنند نه اینکه به بهانه‌های واهی آنان را از مساجد طرد کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن تقویت کننده گفتمان انقلاب است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه دهه فجر امسال با چهلمین سالگرد قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 مصادف است، اظهار می دارد: راهپیمایی امسال شکوه‌ گسترده ‌تری نسبت به سال ‌های گذشته خواهد داشت.

حجت الاسلام حسین تقی زاده می افزاید: 22 بهمن روز رهایی ملت ایران از زیر سلطه استعمارگران و نائل آمدن به نعمت بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است، ملت ایران با حضور میلیونی و سرنوشت ساز، وحدت، انسجام، عزت و اقتدار، آگاهی و بصیرت و پویایی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی همچنین پیام حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی و پاسخی کوبنده به تهدیدها، تحریم ها، توطئه ها و ترفندهای استکبار جهانی عنوان می کند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه مردم استان به مناسبت سالروز قیام 29 بهمن بار دیگر با رهبر معظم انقلاب دیداری خواهند داشت، اظهار می دارد: امسال نیز مردم استان همچون سال‌های گذشته توفیق شرفیابی به محضر مقام عظمای ولایت را پیدا خواهند کرد تا از رهنمودها و اظهار لطفشان در حق مردم آذربایجان بهره ‌مند شوند.

وی دهه مبارک فجر را فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانسته و ادامه می دهد: متأسفانه آنگونه که باید عمق وابستگی و فسادی که در رژیم قبل انقلاب حاکم بود، خیانتی که نسبت به مسائل عمومی جامعه روی می ‌داد و خطراتی که بنیادهای اعتقادی جامعه را تهدید می‌ کرد به جوان ‌ها گفته نشده است.

حجت الاسلانم تقی‌ زاده با اشاره به اینکه حاکمیت اسلام و نفی استبداد داخلی و استیلای خارجی خواست اصلی ملت ایران در انقلاب اسلامی بود، می گوید: معمولا دستاوردهای انقلاب اسلامی در عمران و آبادانی خلاصه می شود، در حالی که دستاوردهای انقلاب اسلامی گاهی فراتر از مرزهای کشور ایران بوده و باعث حرکت ‌های بسیاری در دنیا شده است.

رئیس ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، تصریح می کند: دهه فجر فرصتی است تا نقش ولایت فقیه در هدایت جامعه و مفاهیمی چون بصیرت، دشمن شناسی، امید به آینده و استکبارستیزی بار دیگر مورد توجه قرار گیرد.

 

هدف دشمنان ایجاد فاصله میان مردم و نظام است

حجت ‌الاسلام ابوالفضل کاملی ‌فر، مسئول حوزه/ نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا  با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برکات مهم و ارزشمندی در منطقه و جهان داشته است، اظهار می دارد: قدرت پوشالی ابرقدرت‌ های شرق و غرب با پیروزی انقلاب اسلامی، درهم شکست.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران دشمنان را گرفتار کرده است، ابراز می دارد: این انقلاب الهام ‌بخش دیگر نهضت ‌های مردمی کشورهای مسلمان منطقه نیز شده است، بنابر این طبیعی است که دشمن از هر ظرفیتی برای براندازی نظام اسلامی ایران وارد میدان شود.

حجت الاسلام کاملی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی، اقتدار ملی و عزت ملت ایران به برکت خون شهدا و رهنمودهای ولایت فقیه حاصل شده است، تصریح می کند: متأسفانه عده ای این همه پیشرفت را نادیده گرفته و با نادانی نظام اسلامی را زیر سؤال می برند.

وی هدف اصلی دشمنان در شرایط کنونی را ایجاد فاصله و جدایی میان مردم و نظام اسلامی دانسته و می افزاید: پیوند ملت با ولایت رمز پیروزی و بقای این انقلاب است، شکی نیست که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه ‌رو هستند، بنابراین مسئولان باید به فکر ارتقای سطح معیشتی و حل مشکلاتی همچون بیکاری باشند.

 

روحانیت پیشگام راهپیمایی 22 بهمن

یکی از طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به نقش طلاب در دفاع مقدس می گوید: آمار طلابی که در دفاع مقدس شرکت داشته ‌اند و به شهادت نائل ‌آمده‌اند نسبت به میانگین جمعیتی این قشر بسیار بالا بود و این نشان‌ دهنده حضور فعال روحانیون و طلاب در عرصه ‌های مختلف انقلاب اسلامی است.

وی ادامه می دهد: اما روحانیون و طلاب در عصر امروز، وظیفه به مراتب سنگین تر بر دوش دارند و باید با برجسته کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقاط قوت نظام، مردم را نسبت به چشم انداز آینده این انقلاب خوش بین تر کنند.

 جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز که پرچم ها و بنرهای روز 22 بهمن را آماده می کنند، متفق القول معتقدند: طلاب و روحانیون باید در راهپیمایی 22 بهمن ماه پیشقدم باشند تا دشمنان بدانند روحانیت در هیچ برهه ای، پشت نظام را خالی نخواهد کرد.

طلاب پایه اول گویا شور و شوق بیشتری برای شرکت در راهپیمایی دارند، یکی از آن ها عنوان می کند: من هر ساله در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنم، اما امسال رنگ و بوی خاصی برایم دارد و فرمایش رهبر عزیزم را که فرمودند :«22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود» از عمق احساسم درک می کنم.

 

گزارش: بیت اله احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha