جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: هر کسی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد و سر سوزنی غیرت ایرانی دارد، باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یابد و به دشمنان ایران اسلامی ثابت کند که به آرمان های امام(ره) و گفتمان انقلاب همچنان وفادار است و اجازه نخواهد داد عزت و استقلال کشور خدشه دار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن دعوت از همه اقشار مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت هایی که در طول 39 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه های علمی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر زمینه‌ها حاصل شده است، و این پیشرفت‌ها باعث شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی مستضعفین جهان باشد پس طبیعی است که استکبار جهانی از ملت ایران عصبانی باشد چرا که بیداری ملت‌های دیگر منافع آنها را به خطر می اندازد.

وی با اشاره به جایگاه اجتماعی روحانیت در بین مردم، عنوان داشت: گستره فعالیت روحانیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرد و با ورود به بخش های مختلف توانستند خدمات بیشتری را برای مردم ارائه کنند و این مسئله اعتماد مردم به روحانیت را به دنبال داشت.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: با وجود همه دشمنی های استکبار جهانی علیه روحانیت و حوزه های علمیه، بعد از 39 سال روحانیت همچنان مورد رجوع و اعتماد مردم است و این یعنی جایگاه روحانیت در جامعه نه تنها تنزل نداشته بلکه محکم تر نیز شده است البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم توقعات زیادی را از حوزه و روحانیت دارند و این رسالت قشر روحانیت را بسیار سنگین و حساس کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه و روحانیت را مانع اصلی در رسیدن به اهداف‌شان می‌دانند، بیان داشت: با ورود روحانیت به بخش‌های مختلف نظام آسیب هایی هم متوجه جایگاه این نهاد مقدس شد و بعضاً لغزش هایی مشاهده شد و متاسفانه برخی آن وظیفه ای را که باید در قبال مردم انجام می دادند و غمخوار مردم باشند غفلت و کوتاهی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: روحانیت و حوزه های علمیه همواره باید در کنار مردم و غمخوار مردم بوده و با همه توان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع نموده و حامی حقوق مردم باشند. در هر صورت با وجود همه این مسائل و با در نظر گرفتن نقاط قوت، مجموعه سازمان روحانیت که یک نهاد دینی و مردمی است، در طول 39 سال تاریخ انقلاب اسلامی، کارنامه موفق و قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه روحانیت در همه عرصه‌های انقلاب حضور فعال داشته است، ادامه داد: در مقطع پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن، روحانیت در صف مقدم مبارزه با رژیم پهلوی بود و افراد بسیاری توسط رژیم طاغوت شکنجه و یا به شهادت رسیدند. در ادامه و در طول 8 سال دفاع مقدس تعداد شهدای روحانیت چندین برابر شهدای همه اقشار بوده است که این نشان از وظیفه شناسی و حضور در صحنه‌های حساس انقلاب است. همچنین در حوادث اخیر منطقه و دفاع جبهه مقاومت از حرم اهل بیت(ع) و مبارزه قاطع با استکبار و صهیونیست جهانی، روحانیت جزو پیشقراولان دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مدافعان حرم بودند.

مدیر حوزه علمیه تهران بر حضور فعال مردم به ویژه طلاب و روحانیان در راهپیمایی 22 بهمن تاکید و تصریح کرد: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که به تعبیر امام خمینی یوم الله است، این بیان برگرفته از تعابیر قرآنی است زیرا قرآن ایام تاثیرگذار در تاریخ بشری را با عنوان ایام الله ذکر کرده است.

وی افزود: 22 بهمن یکی از شعائر نظام و انقلاب اسلامی در عصر حاضر است و قرآن مجید تعظیم شعائر الهی را از نشانه‌های تقوای درونی بیان می کند «و مَن یُعظِّم شَعائر الله فِإِنَّها مِن تَقوی القُلوب». همچنین در گرامی داشت ایام الله هم می‌فرماید «وذَكِّرهُم بِاَيـّـمِ اللّه» بنا بر این گرامی داشت 22 بهمن، در حقیقت عمل به این دو آیه قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: امسال در چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و عدد چهل در فرهنگ و ادبیات فارسی ما فصل بلوغ و کمال است. و معنای آن این است که انقلاب اسلامی به سنّ کمال خود رسیده و دلیل آن نیز آثار و برکات ارزشمندی است که انقلاب اسلامی از خود بر جای گذاشته است.

وی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول تاریخ نسبت به همه انقلاب‌ها بی بدیل و بی نظیر است. انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب‌ها هم توانست فرهنگ ناب اسلام را به سایر ملل صادر کند، و هم فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن را در جامعه و جهان بسط و نشر دهد و مهمتر اینکه احکام اجتماعی اسلام را در میدان عمل به کار بست.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار کرد: تا قبل از انقلاب، از اسلام، تنها چهره فردی آن به دنیا نشان داده شد، بنابراین وقتی یک سیاستمدار کهنه کار غربی، انقلاب اسلامی را بزرگترین دشمن آمریکا و استکبار جهانی معرفی می‌کند، وقتی از او می پرسند که اسلام 1400 پیش آمده است ولی چرا انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین دشمن معرفی می‌کنید؟ در پاسخ می‌گوید، اسلام بود ولی تبلور در احکام فردی داشت. پس انقلاب اسلامی توانست اسلام را به صحنه اجتماع بیآورد و این برای استکبارجهانی بسیار خطرناک بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به یاوه‌گویی‌های احمقانه شیطان بزرگ علیه ملت ایران، ضرورت دارد هر کسی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد و ذرّه‌ای عرق ملیّت و ایرانی در وجود اوست و سر سوزنی غیرت ایرانی دارد، باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته و به دشمنان ایران اسلامی ثابت کند که به آرمان های امام خمینی و گفتمان انقلاب اسلامی همچنان وفادار بوده و اجازه نخواهد داد عزت و استقلال کشور خدشه دار شود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha