پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۲۲ بهمن

حوزه/علمای اهل سنت خراسان شمالی با دعوت از عموم مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اتحاد و همبستگی ملت ایران بود.

تنی چند از علمای اهل سنت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی ضمن تبریک فرا رسیدن یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشتند: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اتحاد و همبستگی ملت ایران بود.

اتحاد و یکپارچگی ملت ایران

آخوند حاج گلدی کمالی، مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت گفت: دهه مبارک فجر از روزهای پر خاطره مردم ایران است چرا که در این ایام یک رژیم دست نشانده جای خود را به یک نظام مبتنی بر ارزش‌های اسلامی داد.

وی، اتحاد و همدلی را رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت:  اگر اتحاد و یکپارچگی و حضور تمامی اقشار ملت ایران نبود، انقلاب به ثمر نمی‌نشست.

امام خمینی به مسلمین عزت بخشید

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت خادمیه امانلی شهرستان راز و جرگلان نیز حربه دشمن را تفرقه‌افکنی و بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: همان‌طور که رمز پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد و همبستگی مردم بود، امروز نیز حفظ، بقاء و تداوم نظام جمهوری اسلامی در اتحاد و همبستگی مسئولان و مردم است .

آخوند حاج امان دردی یزدانی، امام جماعت مسجد ابوحنیفه بجنورد نیز گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اتحاد ملت ایران است، چرا که در سال ۵۷، ملت ایران همه با هم خواستند حکومت ستم‌شاهی از ریشه ساقط و سرنگون شود.

وی با بیان اینکه ۲۲بهمن، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین روز در تاریخ ملت ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) با قدرت در برابر طاغوتیان ایستاد و اجازه نداد این سرزمین حقارت را تحمل بکند.

 وی افزود: امام راحل هیمنه استکبار جهانی را درهم شکست و احیاگر اسلام ناب بود و به مسلمین عزت بخشید.

آخوند یزدانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که توانست توجه جهانیان خصوصاً مکاتب غیر اسلامی را به اسلام جلب کند و درس زیر بار ظلم نرفتن و ستیزه‌جویی با ظالم را به ما یاد دهد .

وی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون اهل سنت بجنورد، همچون سال‌های گذشته با حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲بهمن به دشمنان انقلاب اسلامی ثابت خواهند کرد که همواره مدافع نظام و انقلاب و رهبری هستند و هرگونه توطئه و دسیسه را از سوی دشمنان با وحدت و اتحاد ملی خنثی خواهند کرد.

انقلاب اسلامی اهل سنت را از انزوا خارج کرد

آخوند حاج بابا مخدومی، استاد مدرسه علمیه اهل سنت پولادین شهرستان رازو جرگلان نیز با بیان اینکه ۲۲یوم الله بهمن نشانگر وحدت ملت ایران ویاس دشمنان است، گفت: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نشانگر وحدت و همدلی ملت ایران وناامیدی دشمنان اسلام و قرآن است.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اهل سنت قبل از انقلاب زیر فشار بودند و آزادی دینی نداشتند و رژیم منفور و خبیث ستمشاهی ظلم ها و ستم های فروانی بر اهل سنت داشتند، اظهار داشت: اهل سنت قبل از انقلاب از امنیت کاملی برخوردار نبودند و ناشناخته بودند، ولی بعد از انقلاب و به لطف الله تعالی و حضرت امام خمینی (ره) و عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب، اهل سنت ایران توانستند از جایگاه ویژه ای برخوردار بشوند و از انزوا دربیایند و در جهان شناخته بشوند.  

آخوند مخدومی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با آوردن انقلاب به ایران و نجات دادن این کشور از دست ظالمان آن زمان، آزادی مذهبی را که قبل از انقلاب از اهل سنت گرفته شده بود، دوباره به آنها برگرداند و بلکه از همه مهمتر باعث یکدلی ویک زبانی مردم این کشور شد.  

وی تصریح کرد: ازآنجایی‌که قبل از انقلاب بی‌توجهی به دین اسلام و قرآن بیشترشده بود و مراکز مذهبی و مساجد به فراموشی سپرده شده بود، حضرت امام خمینی(ره)، با توکل بر الله تعالی و همیاری ملت ایران برای دفاع از این دین رسول‌الله حرکت کرد و بر با شعار اسلام، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، اسلام و قرآن را زنده کرد و به مسلمانان ایران عزت و آزادگی بخشید و با نابود کردن ریشه ظلم و ستم اسلام را به جهان شناساند.  

آخوند مخدومی گفت: هم‌اکنون اتحادی بی‌نظیر در جوامع اسلامی و به‌خصوص ایران به وجود آمده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل این یکپارچگی و همبستگی مسلمانان بایستد که این‌ها همه از الطاف خداوند و برکات ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

ضرورت حضور گسترده و به‌یادماندنی در راهپیمایی 22 بهمن

وی خاطرنشان کرد: اهل سنت خراسان شمالی با حضوری گسترده و به‌یادماندنی در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان اسلام به‌خصوص آمریکای جنایتکار و اسرائیل خون‌خوار نشان خواهند داد، که کشور عزیزشان را دوست دارند و هرگز دست حمایت از آرمان‌های مقدس میهن اسلامی ایران بر نخواهند داشت و همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha