چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با حوزیان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه انقلابی حوزه‌ای است که حس اجتماعی داشته باشد و جلوتر از مردم مسائل اجتماعی را درک می‌کند، گفت: حوزه انقلابی یعنی اینکه دیانت و سیاست را باهم می‌بیند و تفکیکی بین آن قائل نیست و اگر این مهم حاکم شود، روحانی انقلابی، عالم به زمان اعم از حال و آینده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی و در نشست «حوزه ولایی، حوزه انقلابی» در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اهمیت سوره فجر را برشمرد و اظهار داشت: این سوره ویژگی‌های بسیار خوبی را دارد که در خصوص ظلم‌ستیزی و مبارزه با طاغوت می‌پردازد که امام حسین(ع) نمونه بارزی از ظلم‌ستیزی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: فجر به معنای شکافتن تاریکی است و سالار شهیدان با حرکت خویش در کربلا، در حقیقت فجر بزرگی را در تاریخ آفرید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ماه محرم و صفر هم گفت: اوج مبارزات ما در ماه محرم و صفر بوده است و پیروزی خون بر شمشیر در این ماه رقم خورد و باید اهمیت این ماه‌های را بیشتر بدانیم.

وی با یادآوری ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل(ره) با انقلاب خودش فجری ماندگار را در تاریخ مبارزات پرافتخار مردم ما علیه طاغوت آفریدند.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه حوزه انقلابی باید خود را برای تابش نور جهانی آماده کند، از این‌رو کار سختی را پیش رو دارد، افزود: حوزه انقلابی یعنی اینکه دیانت و سیاست را باهم می‌بیند و تفکیکی بین آن قائل نیست و اگر این مهم حاکم شود، روحانی انقلابی، عالم به زمان اعم از حال و آینده است.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی حوزه‌ای است که حس اجتماعی داشته باشد و جلوتر از مردم مسائل اجتماعی را درک می‌کند  اظهار کرد: اساساً حوزه انقلابی روزمره نبوده و از غیر خدا هیچ ترس و ابایی ندارد و از معرفت بالایی برخوردار است.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی، حوزه انقلابی کوثر ساز بوده و به فکر خشنودی خداوند، برخلاف حوزه غیرانقلابی که بیشتر به دنبال دنیا و مظاهر دنیا بوده، است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بیانات بسیار ارزشمندی را در خصوص حوزه انقلابی داشته‌اند که باید نصب العین قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی افزود: طی چند سال اخیر دیدیم که حوزه‌های علمیه دچار تحول انقلابی شدند و این را در حوزه علمیه استان هم شاهد هستیم که با تحولات خوبی همراه بوده است و امیدواریم روزی برسد که اساتید موردنیاز توسط استان تأمین و از خارج استان استاد برای حوزه‌های علمیه وارد نکنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: با اقداماتی که در استان انجام‌شده شاهد رشد تحولات در حوزه آموزش، انقلابی و تحولی بوده‌ایم و امیدواریم هر چه که جلوتر می‌رویم شاهد رشد حوزه‌های علمیه استان باشیم و به قله‌های پیشرفت برسیم.

وی همچنین با اشاره به وجود سه فتنه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر ضرورت هوشیاری حوزه‌ها و مردم در مقابل فتنه‌های مختلف دشمنان در قبال نظام اسلامی تأکید کرد.

                        

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha