پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار طلاب کردستانی با آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ سالهای اوایل ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای بود. ایشان محل اسکانشان را فیضه قم قرار داده بودند، جلسه علمایی ترتیب داده شد، یکی از علما به ایشان خیرمقدم گفت و از آقا تجلیل علمایی کردند، از جمله به آقا گفت، فرزند فیضیه، آقا وقتی آمدند روی منبر، گفتند، از میان القابی که ایشان گفتند، به آخری افتخار می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار مدیر،مسئولان،‌اساتید و طلاب حوزه علمیه استان کردستان که در قم برگزار شد، اظهارداشت: از نزدیک شهرهای کردستان همانند کامیاران، بیجار، سنندج و... را دیده ام و به خوبی می دانم که وضعیت شما نسبت به دیگر استانهای کشور بسیار متفاوت تر است.هر کدام از شما طلبه ها، باید علمی از اعلام تشیع باشید و این را باید با تحصیل جدی و مستمر دنبال کنید که در آن مناطق، فاضل ترین و عالم ترین ها باشید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شما طلاب نسل سوم انقلاب محسوب می شوید، اظهار داشت: اگر بخواهیم مقایسه کلی وضعیت جمهوری اسلامی با رژیم پهلوی را داشته باشیم، زمان بسیاری نیاز داریم، ولی در این جلسه بر روی وضعیت روحانیت در آن زمان و اکنون متمرکز می شویم.

آیت الله خاتمی به حدیثی از امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند: «خدا مشمول رحمتش قرار بدهد،کسی که بداند کجا بوده کجا هست و کجا خواهد بود.» این جمله هم می تواند دعا باشد و هم می تواند اخبار باشد، یعنی خدا مشمول رحمتش قرار می دهد کسی را که این سه سئوال را درست پاسخ بدهد.

عضوشورای عالی حوزه های علمیه تاکید در ادامه با اشاره به عدوات رژیم پهلوی با روحانیت خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی اصالتا با روحانیت درگیر بود،دین را قبول نداشت و برای آن بهایی قائل نبود و روحانیت را همیشه تحقیر می کرد. و روحانیت هم مطلقا سامانی نداشت، هر کسی در هر سن و سالی و در هر شرایطی می آمد و طلبه می شد.

آیت الله خاتمی گفت: روحانیتی که زمانی منفور اداره کشور بود، اکنون محبوب اداره کشور شده است. یعنی رهبر این کشور یک عالم روحانی است که به روحانیتش افتخار می کند.

وی با بیان خاطره ای گفت: سالهای اوایل ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای بود. ایشان محل اسکانشان را فیضه قم قرار داده بودند، جلسه علمایی ترتیب داده شد، یکی از علما به ایشان خیرمقدم گفتند و از آقا تجلیل علمایی کردند، از جمله به آقا گفت فرزند فیضیه، آقا وقتی آمدند روی منبر، گفتند از میان القابی که ایشان گفتند به آخری افتخار می کنم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به برکت دین، روحانیت هم عزت پیدا کرد. اینکه می بینیم در کردستان یک نماینده ولی فقیه کاندیدای خبرگان می شود و برادران اهل  سنت به ایشان رای می دهند، این از برکات دین و انقلاب است و این مایه افتخار روحانیت است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت تحصیل طلاب نسبت به رژیم گذشته، بسیار تغییر پیدا کرده است، اظهار داشت: الان در حوزه ای زندگی می کنید که ساماندهی منظم و مرتب دارد و درس ها هم که خوانده می شود مورد مباحثه قرار می گیرد و... این حرفها در گذشته اصلا مطرح نبود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با برنامه هایی که داشته اند به طلبه و روحانی عزت داده اند، تاکید کرد: امروز تمام همت رهبری و علما این است که ابزار سخت افزار تحصیل موفق را برای عزیزان طلبه فراهم کنند. همت بلندشان این است که در حد توانشان شهریه طلاب را بپردازند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: شما فرزندان خوب ملت که در دامن های پاک بزرگ شدید، امروز باید افتخار کنید که در خانه امام زمان (عج) راهتان داده اند و ان شاءالله علمدار تشیع پروریده شود و این امر با تهذیب، خداباوری، تلاوت قرآن دعا، توسل، با تحصیل جدی و... محقق می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز تحصیل جدی از وجوب کفایی گذشته و به وجوب عینی رسیده به خصوص برای شما که در جوار برادران اهل سنت تحصیل می کنید، لذا حوزه های علمیه ما در کردستان باید به طریقی طلبه و عالم دینی پرورش دهند که فخر تشیع باشند و این شدنی است.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: جهان اسلام و تشیع تشنه معارف اسلامی است، لذا باید گفت آن بزرگانی که این تشنگان را سیراب می کنند، شما هستید و ان شاء الله با تحصیل و تهذیب بتوانید فخر اسلام باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha