جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

حوزه/ مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران یزد حضور بانوان طلبه و مدارس علمیه خواهران را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یک نقش اساسی عنوان کردند و ایجاد تحول و انقلابی گری را در همه بخش های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی حوزه خواستار شدند.

خبرنگار خبرگزاری«حوزه» - یزد/ مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران یزد، در حاشیه برگزاری اجلاس مدیران حوزه، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهلمین بهار آزادی، به تبیین نقش زنان در پیدایش انقلاب و تربیت طلاب توانمند پرداختند.

*معاون فرهنگی حوزه خواهران یزد:تربیت طلاب پاسخگو در اولویت باشد

مریم حسن پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد در گفتگو با خبرنگار«حوزه» اظهار کرد: روحانيت در دهه های اخیر از طریق تبليغ سنتي و حضور چهره به چهره در ميان مردم، و نیز رسانه های گوناگون توانست بخش عظیمی از تهاجم دشمن در جنگ نرم را خنثی کند.

وی بیان کرد: پاسخگویی به شبهات و رفع ابهامات قشر جوان و نیز تربیت بانوان طلبه پاسخگو به شبهات جامعه زنان در اولویت اول تربیت طلبه در مدارس علمیه خواهران قرار گیرد.

حسن پور تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران با عمل به توصیه های ولایت فقیه همچنان در مسیر توسعه و ارتقای جامعه دینی گام برمی دارد.

 

*مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س): ضرورت گزینش مدیران، اساتید و طلاب انقلابی

اقدس السادات خاتم الحسینی، مدیر مدرسه علمیه مقطع سیکل حضرت زینب کبری(س) در مورد ویژگی های حوزه انقلابی تحول گرا اظهار کرد: یک حوزه انقلابی می تواند جامعه را متحول کند و در بخش بانوان طلبه اولین گزینه « گزینش مدیران» در عرصه های حساس مدیریتی حوزه است.

وی از دیگر ضرورت های حوزه انقلابی تحول گرا را گزینش اساتید متعهد و متخصص، جذب طلاب متعهد و انقلابی به حوزه ها و آموزش مستمر در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و تقویت نقاط ضعف و آسیب شناسی عنوان کرد.

مدیر مدرسه حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: ائمه جمعه شهرستان ها که یکی از اعضای هیئت امنا و یا مؤسس مدرسه هستند در هدایت طلاب و اطلاع رسانی آسیب های موجود نقش مهمی دارند.

خاتم الحسینی ادامه داد: بانوان حوزوی معتمد قلوب جامعه بانوان هستند که می توانند آموزه های اسلامی را با روش های نوین به مخاطبان خود انتقال دهند و در ارتقای جامعه دینی تلاش کنند.

 

*معاون آموزش حوزه خواهران یزد: بهره مندی صددرصدی از طلاب زن در 17مدرسه سطح دو استان

فاطمه نظیر معاون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد هم در گفتگو با «حوزه» ابراز کرد: بخش آموزش حوزه علمیه خواهران در مسیر تحول قرار دارد و هر سال رشته های مورد نیاز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا افزوده می شود که نقش مهمی در تحول حوزه علمیه خواهران از نظر ارتقای وضعیت علمی دارد.

وی تصریح کرد: استان یزد با دارابودن 17 مدرسه در مقطه سطح دو(کارشناسی) و بهره مندی صددرصدی از اساتید زن در این مدارس یکی از مصادیق تحول به شمار می رود که امیدواریم در مدارس کارشناسی ارشد و دکترا هم با ارتقای سطح علمی بانوان طلبه حضور اساتید زن در همه رشته های تحصیلی را شادهد باشیم.

 

*مدیر مدرسه حضرت زینب(س)یزد: حوزه ها در پیروزی انقلاب و تداوم آن نقش مهمی دارند

فاطمه اعرابی مدیر مدرسه علمیه سطح دو حضرت زینب(س) یزد در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در خصوص وضعیت فعلی تحصیلات حوزوی در استان و مقایسه آن با قبل از انقلاب، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اصلا امکان تحصیلات علوم دینی در یزد برای بانوان وجود نداشت ولی در حال حاضر بانوان طلبه در 22 مدرسه علمیه در سطح استان یزد از مقطع سیکل تا دکترا به صورت حضوری و علاقه مندان بسیاری هم به صورت غیر حضوری تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: نقش زنان از صدر اسلام تاکنون و نیز در پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است و اگر زنان جامعه ما به ویژه بانوان طلبه از تربیت دینی و انقلابی برخوردار باشند بی شک نسل های آینده هم دارای رویکرد انقلابی و حوزوی خواهند بود.

این استاد حوزه در خصوص رسالت حوزه در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی بیان کرد:  حوزه ها دربحث پیروزی و به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان نقش اساسی داشته اند و مدارس علمیه خواهران در اکثر نقاط کشور تأسیس شد و علاوه بر تربیت نسل انقلابی به شناسایی و رفع مشکلات بانوان هر منطقه و تبلیغ دین می پردازد.

معاون پژوهش حوزه خواهران یزد: پژوهش لازمه تحول در حوزه است

رؤیا دهقانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد هم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» رویکرد جدید حوزه های علمیه خواهران را پژوهش محور عنوان کرد و افزود: تربیت طلاب پژوهشگر یکی از راهکارهای رسیدن به حوزه تحولگراست که با ایجاد پژوهشگاه ها و افزایش انجمن های علمی فارغ التحصیلان و هسته های علمی طلاب می توان در ارائه راهکارهای عملی کاهش آسیب های جامعه گام برداریم.

وی حمایت معنوی از پزوهشگران حوزوی و بهره مندی بخش های فرهنگی و اجتماعی از آثار تولیدی بانوان را در سطح کشور خواستار شد.

معاون پژهش حوزه علمیه خواهران یزد یکی از مصادیق حوزه تحول گرا را حرکت های نوین با توجه به مقتضای زمان و مکان به ویژه در عرصه فضای مجازی از سوی بانوان طلبه دانست.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha