چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آیت الله جواد فاضل

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: فردا مصادف با ۲۲ بهمن، روز پيروزی انقلاب اسلامي می باشد که همگان به عنوان یک وظیفه شرعی، انسانی، ایرانی و انقلابی موظفیم در این راهپیمایی عظیم حضور داشته باشیم و ان شاءالله انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در پايان دروس خارج اصول و فقه خود ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان نکاتی اظهارداشت: اولين نكته اين است كه حفظ اين نظام و اين انقلاب يكي از مهم‌ترين واجبات برای ما می باشد، برای همه ی ايرانی‌ها و برای همه‌ ی مسلمان‌ها، چه شيعه و چه سني، حتي آنهايی هم كه در خارج از ايران هستند اگر به يک طريقی بتوانند اين نظام و اين انقلاب را تقويت كنند، بر اساس موازين فقهی، بر آنها هم واجب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: منتهی برای روحانيت يک وجوب مؤكدی دارد، يعنی حراست و مراقبت از انقلاب برای اینکه آسیب نبیند، اين براي روحانيت يک وجوب مؤكدي دارد، حالا منشأ اين وجوب مي‌تواند امور مختلفي باشد، ما توانسته‌ايم به بركت اين انقلاب دين را به دنيا معرفی و در جامعه بشری به اجرا در بیاوریم و در همه ابعاد مورد توجه قرار بدهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: به حول و قوه الهی توانستیم دین را از آن انزوايي كه داشت در قبل از انقلاب ، خارج گردانیم ، امروز كسي نمي‌تواند منكر اين مطلب شود كه آگاهي‌های دينی مردم به مراتب نسبت به قبل از انقلاب بيشتر شده، مردم آگاهي‌شان همان طوری كه رشد سياسی زيادی پيدا كردند اطلاعات علمي و آگاهي‌هاي ديني‌شان هم قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست و اين خودش شواهد و قرائن زيادي دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: حالا دين كه وقتی به صحنه مي‌آيد نگهبانان دين، پاسداران دين روحانيت هستند. لذا روحانيت نمي‌تواند بگويد ما وظيفه‌ای نداريم اين امانتی كه امروز محقق شده و دين امروز اين چنين عرضه شده را بايد با انحاء و اقسام تلاش‌ها مراقبت كنيم تا دين درست بيان شود، درست به ميدان بيايد، خودمان قبل از هر قشری عامل به او باشيم.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهارداشت: شما ببينيد اين بُعد سياسي دين كه به ميدان آمده مقابله‌ي با ظلم، امروز در دنيا چه كرده؟ خود همين مقابله‌ با ظلم اگر خدايي نكرده اين انقلاب نبود، امروز ظلم در دنيا چه مي‌كرد! چه غوغايي داشت؟ واقعاً انقلاب ظالمين را، حالا در رأس‌شان آمريكا و رژیم صهیونیتی، بعد هم اذناب اينها، اينها را زمين‌گير كرد، يعني كاملاً اينها را متوقف كرد نه تنها متوقف كرد در درون خودشان هم اينها را ضعيف كرده.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حالا اگر چنين انقلابي نبود اينها امروز بر همه‌ كشورهای اسلامي حكومت داشتند، بر همه  بشريت حكومت داشتند، داعيه جهاني بودن را از دهه‌ها گذشته دارند و الآن هم به فكر باطل خودشان را دارند دنبال مي‌كنند، واقعاً ما بايد قدر بدانيم، دين به ميدان آمده، در صحنه جهاني مطرح شده، امروز گرايش به اسلام چقدر در دنيا زياد شده؟ در خود آمريكا اينطوری كه الآن مي‌گويند در چند دهه ديگر دين اسلام يک رشد عجيبي خواهد داشت در خود اروپا هم همينطور و اينها از اين مسئله وحشت كردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مجموعه روحانيت وظيفه‌شان نسبت به حراست انقلاب و حفظ آن روز به روز زيادتر مي‌شود. اين نكته را به اين جهت عرض مي‌كنم كه در اين هفته‌هاي اخير يا ماه‌هاي اخير اين زمزمه در رسانه‌ها و در بعضي از مجموعه‌ها مي‌شود كه روحانيت بايد آرام آرام به حوزه‌های علميه برگردند، دارند تصريح مي‌كنند و اينها كه اين حرف را مي‌زنند با اساس دين مخالف هستند ولو خودشان هم توجه نداشته باشند، اينها نمي‌خواهند دين مطرح باشد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: روحانيت كه به حوزه‌ها برگردد يعني يك حكومت غير ديني بيايد، البته اينها مي‌گويند حكومت ديني باشد ولي شما دخالت نكنيد! اين يك تناقض است، مگر امكان دارد حكومت ديني باشد اما روحانيت خودش را كنار بكشد، اين اصلاً معنا ندارد. كنار كشيدن روحانيت يعني يك حكومت غير ديني بر سر كار بيايد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    ان شاءالله