شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از شگردهای دشمن در مقابل نظام اسلامی این است که مطالبات مردم از نهادهای انتخابی خودشان را به مطالبات از رهبری منحرف کنند؛ همین‌که می‌گویند «چرا رهبری دخالت نمی‌کند؟»، شگرد دشمن است؛ باید پرسید آقای رئیس‌جمهور و مجلس چرا کارها را درست اجرا نمی‌کنید؟.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان‌های سمنان، دامغان و کرج به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد، بابیان اینکه طلبه ابتدا شغل خود را انتخاب می‌کند و بعد برای به دست آوردن ظرفیت کامل و تخصص در شغلی که انتخاب کرده وارد حوزه می‌شود، اظهار داشت: اگر کسی خود را وقف سربازی امام زمان (عج) کند، برد اصلی را کرده است و او در حوزه تحصیل می‌کند و این تخصص و ظرفیت در شغلی که انتخاب می‌کند، جز در حوزه قابل‌دستیابی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر طلبگی را به‌عنوان یک‌رشته و شغل همچون دیگر رشته‌ها و مشاغل انتخاب کرده‌اید، بزرگ‌ترین خسارت را به خود زده‌اید، تصریح کرد: در عرصه طلبگی تنها یک شغل وجود دارد و آن شغل، نوکری و وقف وجود اقدس امام زمان است.

وی با بیان اینکه اگر طلبه شدیم تا به منافع دنیوی برسیم، کاری اشتباه و انحرافی انجام داده‌ایم، درصورتی‌که اگر کار دیگری انتخاب می‌کردیم وضعیت زندگی ما به‌مراتب بهتر بود، افزود: اگر طلبگی را برای رسیدن به منافع انتخاب کردیم، یعنی دین را برای گذران زندگی خود استخدام کردیم که شامل این حدیث می‌شویم «خدا لعنت کند کسانی که ما را وسیله نان خوردن خود کردند» اما اگر کسی طلبه شود که همه وجودش برای وجود اقدس امام زمان (عج) هزینه شود، از او خوشبخت‌تر در دنیا نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستری برای حرکت و حفاظت از جریان مهدوی است، خاطرنشان کرد: در این بستر باید جنگید، مبارزه کرد و زندگی را در نوکری حضرت تنظیم کرد؛ در شرایطی که امروز کفر و الحاد دنیا دست‌به‌دست هم دادند تا دین امام زمان (عج) را براندازی کنند، وظیفه یک نوکر، مبارزه و جنگیدن در این میدان است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با براندازی امام زمان (عج)، دین را براندازی کند، تصریح کرد: فوکویاما نظریه‌پرداز آمریکایی می‌گوید شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال قرمز که نماد عاشورا و شهادت است و یک بال سبز که انتظار فرج است تا وقتی با این دو بال پرواز می‌کند، هیچ تیری به او اصابت نمی‌کند و شیعه اوج می‌گیرد، باید این دو بال را بزنیم تا سقوط کند.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به برخی فضاسازی‌ها برای ربط دادن کاستی‌های اجرایی کشور به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری به مردم گفتند بروید با بصیرت رئیس‌جمهوری انتخاب کنید که زندگی شما را در سبک دینی اداره کند، حالا بیشتر مردم نیز آقایی را انتخاب کردند، گفتند مردم در هر شهری برای خود نماینده‌ای تعیین کنند تا برایشان برنامه‌ریزی کنند، بنابراین مدیریت کشور در عرصه مدیریت اجراییات مربوط به انتخاب خود مردم است.

وی با تأکید بر اصل تفکیک مسؤولیت‌ها، خاطرنشان کرد: رهبری توصیه می‌کنند، سفارش می‌کنند، جدیت می‌کنند، رهنمود کلی می‌دهند، مسائل مورد اشکال را در جمع مسئولان و به‌صورت عمومی مطرح می‌کنند، اما اینکه بگویند رهبری باید به همه مشکلات وارد شوند، حرف درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای دشمن در مقابل نظام اسلامی این است که مطالبات مردم از نهادهای انتخابی خودشان را به مطالبات از رهبری منحرف کنند؛ همین‌که می‌گویند «چرا رهبری دخالت نمی‌کند؟»، شگرد دشمن است؛ باید پرسید آقای رئیس‌جمهور و مجلس چرا کارها را درست اجرا نمی‌کنید؟ مطالبات مردم باید متوجه نهادهای انتخابی خود باشند و این نهادها نیز پاسخگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این شگرد دشمن باید در جامعه از بین برود، افزود: اگر مردم مطالبات داشتند، ایستادند و به نمایندگان فشار آوردند که باید بررسی و پیگیری شود، کار درست می‌شود، اما دشمن برای اینکه آنان را راحت کند تا بخورند، ببرند و حقوق نجومی بگیرند، مطالبات مردم را منحرف می‌کند.

وی تصریح کرد: نظام ما هم جمهوریت دارد و هم اسلامیت، متولی اسلامیت رهبری و مردم متولی جمهوریت نظام هستند، مردم خودشان انتخاب کردند، پای منتخبشان بایستند و مطالبه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: همه مشکلات قابل‌حل است منتها به کار، مدیریت، اقدام و سرسختی در اجرا نیاز دارد، مسئولان باید چشمشان را از طرف دشمن برگردانند، چشم به داخل بدوزند و دستشان را از دشمن قطع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha