جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از فعالیت های گسترده آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آستان قدس رضوی مجموعه ای است که کار و فعالیت زیادی را می طلبد و با وجود اینکه برنامه های زیادی در حال اجرا است تلاش شده تا در شهرهای بزرگ سه استان خراسان یک یادگار و نمادی از آستان قدس رضوی برای مردم ایجاد شود. در بعضی از شهرها یا ایجاد شده قبلا و یا درحال ایجاد است و به عنوان مثال در گناباد کتابخانه و در قاین فرهنگسرا راه اندازی شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به محرومیت در خراسان جنوبی گفت: در بعضی از شهرهای استان مقدمه ایجاد مکان ها و رفع محرومیت ها شروع شده و کارهایی انجام شده است که نهبندان از جمله آنهاست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و خدماتی چند ماه پیش در نهبندان آغاز شد که مجتمع قابل ملاحظه ای است و در فردوس نیز کارهای مقدماتی انجام شده، اما هرجایی به اقتضای همان شهر پروژه تعریف می شود.

وی با اشاره به صحبت های خود در سفر قبلی به خراسان جنوبی که در جمع نخبگان استان بیان شده بود، گفت: صنایع سنگین که اعتبار زیادی نیاز دارد برای آستان قدس امکان سرمایه گذاری نیست اما سرمایه گذاری های زودبازده که سرمایه زیادی نخواهد و بشود با سرمایه گذاری های کم قابل انجام باشد، می توانیم و آمادگی داریم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: سرمایه گذاری در صنایع زودبازده مثل صنایع روستایی و گیاهان دارویی از ایجاد کارخانه و صنایع سنگین بهتر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری و ایجاد برخی از صنایع تبدیلی که زمینه اشتغال زایی و گره گشایی به ویژه در زندگی روستاییان داشته باشد، درصورتی که مطالعاتش انجام شود موافقیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha