پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: فریاد وحی گرایی بر دنیایی که صرفا با تکیه بر عقل گرایی می خواست به پیش ببرد، با انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز باید ظرفیت وحی را به بشر بفهمانیم زیرا تا زمانی که این ظرفیت را نشناسد، آماده ظهور نخواهد شد.

‌به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در مراسم گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب اسلامی، روحانیت و استکبار ستیزی» که به همت ستاد دهه فجر حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علميه عالي نواب برگزار شد، به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران فراتر از اهداف و آرمان های عمران و آبادانی را در نظر داشته است و به همین علت، طلاب و حوزه های علمیه می بایست نگاه عمیق تری به آرمان های انقلاب داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به دستاوردهای زیربنایی که حاصل تلاش بیش از هزار سال جهاد و تلاش علما بوده و بعد از پیروزی انقلاب به ثمر نشسته، خاطر نشان کرد: تحول در اندیشه مردم اولین هدف علما از زمان شیخ طوسی تا دوران امام خمینی(ره) بوده است.

وی با بیان اینکه رهبران الهی کار خود را با نظر به فکر و اندیشه انسان ها انجام داده اند، گفت: آنچه در میان مردم ایران اتفاق افتاد، تحولی درونی بود که موجب انقلاب شد و البته دشمن نیز از همین روش برای رساندن مردم به قهقرا، باورها، فکر و اندیشه آنان را هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، دومین نکته را تغییر گفتمان غرب گرایی دانست و اظهار کرد: حضرت امام این گفتمان را کنار زد و گفتمان علوی و فاطمی را جایگرین کرد.

وی، تحول اجتماعی را کار دیگری عنوان کرد که در دوران انقلاب توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی اقدام شد و  در 22 بهمن 57 با تحول اجتماعی به نتیجه رسید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به زمینه سازی برای حاکمیت توحیدی و اهمیت این امر اشاره و با بیان اینکه تنها با توصیه نمی شود شریعت را اجرا کرد بلکه به حکومت دینی نیاز است، خاطر نشان کرد: فراهم شدن زمینه حاکمیت شریعت امری است که همه انبیای الهی به دنبال آن بودند و طلاب علوم دینی می بایست نسبت به این مهم توجه کنند.

وی دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را تحولات اساسی نامید و ابراز کرد: در حالی که در طول 400 سال گذشته جهان بینی اومانیستی و ماتریالیستی منشا قانون گذاری بوده است و وحی را از نظام قانون گذاری کنار گذاشته بودند، با پیروزی انقلاب، جهان بینی وحیانی منشا قانون مدیریت شد. 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: امام خمینی(ره) این هنر را داشت که اعلام کرد، زندگی بشر بدون وحی امکان ندارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن و دین منشا قانون گذاری در ایران شد.

وی، مصداق دیگر در تحول اساسی را شکل گیری حکومت دینی با اراده مردم عنون کرد و گفت: مردم سالاری دینی بهترین عالی ترین و نزدیک ترین مدل به حکومت دینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به دو مسئله حق و قدرت حاکمیت که به ترتیب حق حاکمیت و تعیین حاکم از سوی خداست و قدرت حاکمیت از سوی مردم است، گفت: بنابراین اگر رای مردم از ولی خدا برداشته شود، تفاوتی ندارد، بلکه فقط اگر مردم رای بدهند به دنبال آن حکومت الهی شکل می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه باید شبهات مردم سالاری را از ذهن مردم برداشت، اظهار کرد: امام خمینی(ره) مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی را ارائه کرد که به مردم سالاری دینی تعبیر شده است.

وی، احیای شریعت و مکتب اسلام را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار کرد: در دوران رژیم طاغوت تنها 20 درصد احکام الهی اجرا می شد و هنر امام خمینی(ره) موجب شد که 80 درصد دیگر احکام الله به صحنه اجرا بیاید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که این انقلاب برای آنان چه کرده است، به دستاوردهای داخلی اشاره و ابراز کرد: مهمترین امر در این زمینه تجلی شخصیت و احیای روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بود که با انقلاب اسلامی محقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به حرکت مردمی 35 میلیونی توسط امام خمینی(ره) و زمینه سازی سقوط حکومت پادشاهی 2500 ساله، دومین امر در این عرصه را استقلال کشور برشمرد و ابراز کرد: طلاب علوم دینی باید استقلال امروز و عزت ایران را به مردم بیان کنند. همانطور که «حسن الهیکل» می گوید که مردم ایران باید قدر بدانند که بر ساحل مدیترانه در طول تاریخ دو مرتبه دست یافته اند که دومی با ولایت فقیه بوده است.

وی، اصلاح سیستم حکومتی را سومین امر در بخش دستاوردهای داخلی عنوان و ابراز کرد: این انقلاب یک نیروی نظامی مکتبی را ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به پیشرفت علمی و هوافضا و قدرت دفاعی ایران اسلام اشاره کرد و درباره دستاوردهای منطقه ای ایران، ابراز کرد: حضرت امام(ره) دین را در عرصه اجتماعی دنیا معرفی کرد و اندیشه های منحرف و باطل را کنار زد.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث اسلام و دین در معادلات منطقه نقش تعیین کننده ای دارد، احیای اسلام را به عنوان دومین دستاورد منطقه دانست و ابراز کرد: احیای مقاومت از دیگر کارهاست زیرا تمام تلاش آمریکا این بود که صحنه مقاومت را در فلسطین، عراق و ... از بین ببرد اما نتوانست به این خواسته اش برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امام ظرفیت تشیع را به دنیا معرفی کرد، گفت: امروز تشیع پرچمدار تفکر مقاومت شده و این امر برای عربستان و کشورهای مرتجع سنگین است.

وی دستاوردهای بین المللی را پنجمین بخش درباره انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: فریاد وحی گرایی بر دنیایی که صرفا با تکیه بر عقل گرایی می خواست به پیش ببرد، با انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز باید ظرفیت وحی را به بشر بفهمانیم زیرا تا زمانی که این ظرفیت را نشناسد، آماده ظهور نخواهد شد.

وی تغییر در دو قطبی کمونیسم و کاپیتالیسم را امر دیگری در دستاوردهای انقلاب خواند و ابراز کرد: از همین رو، امام راحل تقابل بین کفر و ایمان را بیان کرد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که امروز دو اراده تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، شکست طرح های آمریکا را از دیگر نتایج انقلاب اسلامی عنوان کرد و آن را نتیجه حکومت دینی و هنر ولی فقیه دانست و افزود: قدرت و قوت و در نتیجه اقتدار با فرمولی که توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ایجاد شد، معادلات منطقه را برهم ریخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش تحولی در حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: باید تحولات انقلابی و نوید دهنده و امیدبخش در حوزه علميه كهن  مشهد که حرکتش را شروع کرده و ثمرات خوبی داده است را شناخت و این اندیشه و تفکر و طرح نو را به حوزه ها بشناسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha