پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی چمران

حوزه/ نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها شاه ایران را برده و نوکر خود می‌دانستند، گفت: انقلاب اسلامی به ایران «عزت و استقلال» عطا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، مهدی چمران، شب گذشته در آخرین شب مراسم ایام‌الله دهه فجر همدان، با اشاره به خیانت‌های رژیم پهلوی بیان داشت: عده‌ای از شاه تعریف می‌کنند اما نمی‌گویند که بحرین زمانی از استان‌های ایران بوده و محمدرضا شاه بدون هیچ درگیری و به دستور دشمنان این استان را از ایران جدا کرد و همچنین در تمامی ادوار تاریخ ایران به دست شاهان بی‌درایت به تاراج رفته است.

نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: محمدرضا شاه به ساخت فاضلاب لندن کمک‌های فراوانی کرده است و این در حالی است که بعضی از استان‌های ایران دارای شبکه فاضلاب نبودند و پایتخت نیز در انقلاب اسلامی به این مسئله مجهز شده است.

وی افزود: بنیاد پهلوی در آمریکا ساختمان خیریه‌ای تأسیس کرده بود و تمامی هزینه‌های این ساختمان را وقف کشور آمریکای ثروتمند کرده بود و این خود نشانه از تاراج منابع مردم ایران به دست محمدرضا شاه است.

چمران با اشاره قوانین مستعمرانه آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: قانون کاپیتولاسیون قانونی بود که اگر یک فرد معمولی آمریکایی شاه ایران را با ماشین زیر می‌گرفت ایران نمی‌توانست او را محاکمه کند.

وی عنوان کرد: مردم ایران اسلامی با انقلاب اسلامی شاه ملعون، آمریکا و همه کشورهای مستکبر را کنار زدند و مردم ایران با افتخار محمدرضا شاه را که دست‌نشانده غرب بود را فراری دادند.

نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره) فرمود انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و انفجار نور یعنی به‌سوی وحدت و خداپرستی حرکت کردن.

وی گفت: انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است، هیچ انقلابی با انقلاب ایران همسان نیست زیرا انقلاب اسلامی از مسجد و محرم شروع شد و بزرگ‌ترها به یاد دارند که راهپیمایی‌های روز تاسوعا و عاشورا حرکتی عظیم از سوی مردم ایران بود.

چمران افزود: مردم ایران 39 سال در شب 22 بهمن فریاد الله‌اکبر را سر می‌دهند و این خود نشانه‌ای از تفکر انقلابی بوده که سبب پیروزی و پایداری انقلاب شده است.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha