سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سخنرانی رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حوزه/ رئیس جمهور با اشاره به این که هرکس قانون اساس را قبول دارد، انقلابی است، تصریح کرد: ما امروز برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و کسانی که به قانون اساسی اعتقاد دارند، نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در جمع راهپیمایان 22 بهمن تهران، در ممیدان آزادی، با ابراز خرسندی از حضور در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ویژگی مهم مراسم امسال این است که وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم و باید سال آینده به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد و ما  باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

وی با اشاره به این که هرکس قانون اساس را قبول دارد، انقلابی است، تصریح کرد: ما امروز برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی به همه اصولگرایان، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و به همه کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند، نیاز داریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند که دهه فجر سال آینده دهه افتتاح هزاران پروژه  مهم در سراسر کشور باشد، افزود: انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند برخی ها خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شوند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می توانستیم پیاده نکنیم و امروز باید همه را مجددا به سوار شدن قطار موفقیت و پیروزی انقلاب دعوت کنیم .

رئیس جمهور تاکید کرد: ما یک ملت هستیم و یک آرمان داریم و در پی عظمت ایران بزرگ و تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی – اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای دولت در یکسال گذشته و در عین حال وجود مشکلات و کاستی ها، اظهارداشت: برگزاری انتخابات شکوهمند 29 اردیبهشت اولین دستاورد سال بود و  همه مردم، پای صندوق آراء آمدند و  به دنیا نشان دادند که مردم به کشور، انقلاب، نظام‌ و آینده سرنوشت‌ خود عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور، خلق حماسه بزرگ مردم در انتخابات با مشارکت 73 درصدی را یک پیروزی بزرگ برای ایران اسلامی دانست و در ادامه تشریح دستاوردهای سال جاری کشور اظهارداشت: در این سال بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت‌های فراوانی را  در روند نابودی تروریست‌ها و داعش در منطقه داشتیم، کمک ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت‌های این منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان فرامنطقه ای برای تجزیه عراق و سوریه و تلاش های ایران اسلامی برای به شکست کشاندن این توطئه دشمنان گفت: توطئه گران می‌خواستند وحدت کشور عراق را از بین ببرند، اما هوشیاری ملت عراق و کمک کشورهای منطقه، تمامیت ارضی و وحدت ملی کشورهای دوست ما را در این منطقه تضمین کرد.

رئیس جمهور افزود: آنها می‌خواستند در لبنان ناآرامی‌های طولانی به وجود بیاورند و این کشور را به میدان جنگ و اختلاف تبدیل کنند، اما هوشیاری مردم لبنان و حمایت کشورهای دوست، این توطئه آمریکا و صهیونیسم را نیز خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به همکاری های منطقه ای ایران برای تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت: می‌دانیم راه‌حل منطقه، راه‌حل سیاسی است و باید با همکاری و تعاون کشورهای دیگر، بتوانیم این ثبات و امنیت را تقویت کنیم.

رئیس جمهور همچنین به شکست توطئه اخیر آمریکا در ایران اسلامی پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشورمان مداخله کنند، اما مردم ما به آنها جواب رد دادند و با وحدت، اتحاد و ایستادگی‌خود، توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کردند. آمریکایی ها به شورای امنیت سازمان ملل رفتند و می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند، اما خوشبختانه اعضای شورای امنیت به آمریکا پاسخ منفی دادند.

وی ادامه داد: در مسأله برجام نیز آمریکایی‌ها تاکنون چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند، اما تا امروز ناموفق بوده اند و اعلام می‌کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل ما هم به عهد خود پایبند باشد و مجددا تأکید می‌کنم اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، ضرر آن را خیلی زود خواهند دید. ملت ما ملتی است که راه موفقیت و پیروزی خود را ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور به توطئه آمریکایی‌ها علیه قدس، فلسطین و مردم منطقه اشاره کرد و گفت: آنها می خواستند بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها اعلام کنند، اما جهان در برابر این توطئه ایستاد و نه تنها کشورهای اسلامی بلکه به جز چند کشور همه کشورها با این توطئه آمریکایی‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مخالفت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: اکنون ما شاهد ثبات بیشتر منطقه، تضعیف بیشتر آمریکا و صهیونیسم و شور و نشاط بیشتر ملت ایران برای تعالی و پیشرفت هستیم.

وی در ادامه به پیشرفت های کشور در حوزه های داخلی اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته پیشرفت‌های بسیار مهمی در زمینه اجتماعی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشتیم. رشد اقتصادی کشور در سال گذشته بیش از دیگر کشورها و در سال جاری به حول و قوه الهی دارای رشد اقتصادی بیش از متوسط جهانی خواهیم بود.

رئیس جمهور با اشاره  به جذب گسترده سرمایه خارجی در یکسال گذشته، اظهار کرد: ما بیش از همه سال‌های دیگر سرمایه خارجی را جذب کردیم و اینکه توانستیم 32 میلیارد دلار سرمایه خارجی را به عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم یا فاینانس جذب کنیم به معنای اعتبار و رشد ایران است. جذب  میلیاردها دلار سرمایه خارجی مستقیم و پیشرفت های گسترده در حوزه نفت و گاز بویژه در میدان های مشترک، به معنای توانمندی اقتصاد کشور ماست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در تولید و استخراج گاز در پارس جنوبی از قطر پیشی گرفتیم، گفت: در آغاز دولت یازدهم تولید گاز ما از منطقه پارس جنوبی، 285 میلیون متر مکعب در روز بود که امروز در همین میدان مشترک 553 میلیون متر مکعب گاز تولید داریم. تولید ما در پارس جنوبی در ظرف 4 سال به حدودا 2 برابر افزایش یافته و بر قطر پیشی گرفته‌ایم و این موفقیت ملت ایران است.

رئیس جمهور اظهار کرد: در زمینه نفت، در میدان مشترک در غرب کارون با عراق در چند سال پیش در آغاز دولت یازدهم، روزانه 70 هزار بشکه نفت استخراج می‌کردیم، اما امروز به جای 70 هزار بشکه 305 هزار بشکه در روز استخراج می‌کنیم که این به معنای حراست از سرمایه کشور است.

وی با بیان اینکه "عزت و عظمت ایرانی در این مقولات است که به اثبات می‌رسد"، افزود: ما در علم و فرهنگ پیشی گرفته ایم، شرایط کشور در حوزه بهداشت و درمان در  وضعیت بسیار مناسبی است. هزینه های بهداشت و درمان را از 37 درصد به 6 درصد کاهش داده ایم و در زمینه‌های مختلف صنعتی ما امروز شاهد پیشرفت هستیم.

رئیس جمهور  به افتتاح طرح تولید آهن اسفجی در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: ایران در تولید آهن اسفنجی، رتبه نخست را در سطح جهان دارد و این به معنای افتخار برای ملت ایران است. امروز ظرفیت تولید ما در بخش فولاد 32 میلیون تن است که یک قدرت بزرگ در فولادیم همانطور که یک قدرت بزرگ در پتروشیمی هستیم.  6 طرح بزرگ پتروشیمی و در پارس جنوبی نیز  5 فاز مهم را در یک سال گذشته افتتاح کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: این دستاوردها به معنای گام بزرگ اقتصادی کشور در مسیر توسعه است و ایران امروز هجدهمین اقتصاد در سطح جهان است. در بسیاری از محصولات به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم و در برخی از محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha