شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رئیسی بیرجند

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی را محصور به مرزهای جغرافیایی ندانست و گفت: حضور با شکوه ملت ایران در روز ۲۲بهمن تجدید میثاق با رهبری و ولایت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند، تجدید میثاق با رهبری و ولایت را پیام این حرکت عظیم و خروش ملی دانست و بر وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید کرد و گفت: این حضور پر معنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران را ارج می نهیم.

 ملت به عقب برنمی گردد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عنصری که در امت جمهوری اسلامی وجود دارد این است که هیچ گاه امت متوقف نمی‌شود و همواره این ملت به عقب بر نمی‌گردد، زیرا برگشت به عقب فکر جاهلی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز آنچه در ایران 40 ساله نصیب ملت ایران شد، نعمت عظیمی است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، زیرا نعمت ولایت با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و خدا ما را غرق نعمتهای مادی معنوی قرارداده و تنها برای نعمت ولایت منت گذاشته است.

جشن ۲۲ بهمن تجلی پیروزی های ملی و فراملی ملت ایران

وی بیان داشت: جشن 22 بهمن تنها بیان تاریخ و روایت آنچه در 40 سال پیش از انقلاب رخ داده، نبوده، بلکه تجلی پیروزی های ملی و فراملی ملت ایران است و ملت به معنای یک مجموعه هدفدار و مقصد دار است که همواره پویا و به سمت آرمان هایش حرکت می کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عنصر امام و مقتدا در امت تعیین کننده است، امام در این کشور کار بزرگی انجام داد که اولین گام احیای اسلام بود و در این سالها دشمن تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما کار بزرگ امام خاتمه دادن به حکومت ستم شاهی بود که باعث ننگ برای ملت ایران بود، زیرا در بیان خیانت های رژیم شاهنشاهی همین بس که حضور برای خارجی ها در کشورمان فراهم شده و برای مردم ما يک سرباز آمریکایی حرف و تعیین تکلیف می‌کرد .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خداوند نعمت‌های بی‌شماری را به ملت ایران عطاء کرد که بزرگترین آن نعمت ولایت و رهبری دینی است و بزرگترین کار امام(ره) احیای اسلام بعد از ۲۵۰ سال تلاش استکبار و غرب برای منزوی کردن اسلام بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قانون کاپیتولاسیون یکی از مواردی بود که به دلیل حضور استکبار در کشور برای ما وجود داشت، افزود: آنچه که استکبار نسبت به ملت ایران تعیین کننده باشد، ننگ بزرگی برای کشور بود اما امام خمینی(ره) به آن خاتمه داد.

دین  در عرصه‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عده ای تصور می کنند دین فقط یک مسئله فردی است که به ارتباط انسان با خدا بر می گردد، گفت: دین برای عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه نسل جدید باید بداند چه اتفاقاتی در زمان رژیم طاغوت رخ داده است، اظهار داشت: باید نسل جوان بداند با پیروزی انقلاب چه  اتفاقی افتاده که آن را جشن می گيريم. یکی از آن اتفاقات ایجاد حکومتی برمبنای دین و آموزه‌های دینی بود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در رژیم پیشین استقلال فرهنگی و سیاسی ایران فروخته شده بود و سرنوشت ملت به دست مستشاران خارجی داده شد که در عرصه های مختلف کشور تصمیم گیری می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دين برای اداره زندگی معاصر جامعه در عرصه های مختلف سخن و پاسخ دارد و  سکولاریسم الحادی تنها تهدید برای ما نیست. سکولاریسم اجتماعی یعنی کسانی که دین را فردی معرفی و برای آن ارزش جایگاهی قائل نمي‌شود از دیگر تهدیدات بوده، زیرا برخی می‌گویند مگر می‌شود با دین جامعه را سعادتمند کرد و این درحالی است که آنچه شاهدیم این است که به برکت دین خون شهدا حاصل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  22بهمن و انقلاب اسلامی را محصور به مرزهای جغرافیایی ندانست و گفت: رفع ظلم از مردمی که امروز تحت ستم قرار دارند از اهداف مهم انقلاب است و امروز شاهد آن هستیم که جریان بیداری، هویت ملت ها را باز یافته و همه می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

مشکلات از عدم اعتماد به جوانان و امید به بیرون مرزها نشأت می گیرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مگر می‌شود ملتی که این همه میزان ذخایر نفتی و نیروی کار آمد متخصص دارد، مشکل داشته باشد، اگر مشکلی در جامعه وجود دارد، از آن جایی است که برخی به توانمندی جوانان اعتماد نکرده و گره گشایی را در خارج مرزها می‌دانند. رهبر معظم انفلاب تاکید دارند اقتصاد مقاومتی برون زا و برون نگر یعنی باید از توانمندی علمی داخل کشور استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برگرفته از دین و قرآن است، گفت: امروز توانمندترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت، در مسند رهبری است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

وحدت و انسجام ملی حفظ شود

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید به گفتمان انقلاب پایبند بود و وحدت و انسجام ملی را حفظ کرد، چراکه دشمن به دنبال تفرقه است.

وی در ادامه با تاکید بر این که فقر و فساد زیبنده کشور نیست و مبارزه با فساد دستور کار نظام است، گفت: مردم در سال 57  به دنبال جامعه ای بودند که در آن فساد و تبعیض نباشد و امروز هم بر آن تاکید می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه  امروز همه نهادها احزاب گروه‌های سیاسی باید دست به دست هم دهند تا کشور پیشرفت کند، اظهار کرد: باید به سمت جامعه منسجم پیش رفت  و اگر کار را به مردم واگذار کنیم، مشکلات برطرف می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آنچه رهبر معظم انقلاب به دولتمردان فرمودند این بود که باید شبکه ملی راه اندازی شود، زیرا ما را از خطرها مصون می‌سازد. اقتصاد فضای مجازی امروز صد هزار نفر را مشغول کرده اگر ملی باشد بیشتر فضای اشتغال فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha