پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/یکی از سخنرانان آستان کریمه اهل‌بیت(س) بابیان اینکه یکی از آثار منفی فضای مجازی شکسته‌شدن قبح بی‌حجابی در جامعه است، گفت: هر چند فضای مجازی فرصت‌هایی را برای تبلیغ دین در اختیار ما قرار داده است اما این فضا آسیب‌های بسیاری نیز دارد که باید به‌دنبال کنترل آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) درجمع زائران و مجاوران آستان مقدس با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد دشمن‌شناسی، اظهار کرد: خداوند متعال فرمود به مردم بگو سه کار را انجام ندهند که سبب می‌شود دشمن خداوند شوند، نخست اینکه لباس دشمن را نپوشید چراکه نشانه فرهنگ هر منطقه است.

وی اضافه کرد: خوردن غذای دشمن یکی دیگر از کارهایی است که اگر انجام شود دشمنی با خداوند متعال را به‌دنبال خواهد داشت، بنابراین یکی از معناهای نخوردن غذای دشمن می‌تواند نخوردن موادی همانند شراب باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی از ادامه‌دادن راه و روش دشمن به‌‌عنوان سومین کاری که انسان را دشمن خداوند قرار می‌دهد، یاد کرد و گفت: روش دشمن پیمان‌شکنی و استعمار است به همین علت فرد مسلمان نباید این روش‌های دشمن را دنبال کند.

وی عنوان کرد: هنگامی که از دشمن سخن به میان آورده می‌شود، ممکن است این دشمن در  کنار ما باشد یا به‌نوعی شاید یکی از اعضای خانواده ما باشد همانند زن حضرت نوح(ع) که دشمن ایشان بودند، بنابراین اگر کسی دشمن را نشناسد به‌طور قطعی سقوط خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی بابیان اینکه هر انسان دو نوع دشمن بیرونی و درونی دارد، ابراز کرد: نفس، شهوت، کینه، حسد و غضب انسان دشمن‌های درونی و شیطان نیز دشمن بیرونی است.

وی بابیان اینکه یکی از آثار منفی فضای مجازی شکسته شدن قبح بی‌حجابی در جامعه است، گفت: هر چند فضای مجازی فرصت‌هایی را برای تبلیغ دین در اختیار ما قرار داده است اما این فضا آسیب‌های بسیاری نیز دارد که باید به‌دنبال کنترل آن‌ها باشیم.

این سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بیان کرد: امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی با جریان‌های مختلفی مخالفت کردند، چراکه ایشان دشمن‌شناس بودند و برخورد لازم را با دشمن دنبال می‌کردند، امروزه نیز ما باید دشمن‌های مختلف داخلی و خارجی را شناسایی کرده و برای مبارزه با آن‌ها گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha