جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقوی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برخاسته از حوزه علمیه است، گفت: انقلاب اسلامی معادلات غرب را در خاورمیانه برهم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی، در آیین پرشکوه راهپیمایی 22 بهمن در میدان جهاد کاشان، با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر بر فجر آفرینان، خانواده معظم شهدا، امت سرافراز ایران اسلامی و مردم دارالمؤمنین کاشان، حضور پرشکوه مردم ایران در راهپیمایی سال جاری را یادآور خاطرات دوران چهل‌ساله انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام امت و عاشورا دانست و گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در اصل مروری بر انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تاریخ درس حیات و زندگی قرار دارد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حساس‌ترین اتفاقات عصر حاضر دانست و افزود: با توجه به اینکه مرور تاریخ از آموزه‌های دینی، قرآنی و اسلامی است از تاریخ می‌توانیم از پدیده‌ها، تحولات و رویدادهای تاریخی درس عبرت بگیریم و بر اساس تجربیات گذشتگان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و تربیت جامعه است، تصریح کرد: دلیل اینکه بخش قابل‌توجهی از سوره‌های قرآن در قالب قصه‌های پیامبران و انبیاء اولوالعزم به ما عرضه‌شده است می‌خواهد ما را به گذشته برگرداند تا از آن‌ها پند بگیریم و آگاهی‌های خودمان را افزایش دهیم و بصیرت افزایی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با بیان اینکه بر اساس سیاست الهی نیاز به‌مرور تاریخ‌داریم، گفت: با توجه به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی ایرآن‌یکی از فصل‌های بلند ملت بزرگ کشورمان است باید با مطالعه دقیق دلیل به وجود آمدن انقلاب را جویا شویم.

وی با اشاره به آرمان و اهداف انقلاب اسلامی ایران گفت: عده‌ای که منافع خود را از حرکت عظیم انقلاب اسلامی درخطر دیدند ایستادند ولی موج شکننده این انقلاب آن‌قدر خروشان بود که همه منفعت‌طلبان را از سر راه خود کنار زد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهدا با خون خود نهال شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کردند، گفت: تمام دوران تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید دوران ایام‌الله دهه فجر به شمار رود و حتی در تمام طول سال به تاریخ انقلاب بیندیشیم و برای نسل جوانی که دوران ستم‌شاهی را ندیدند به‌درستی تبیین کنیم.

 وی با بیان اینکه فریاد انقلاب اسلامی ایران از فیضیه قم با 114 حجره در کنار حرم حضرت معصومه (س) در دوازده محرم آغاز شد، گفت: فریاد انقلاب در فیضیه‌ای که یک مکتب، جریان، تفکر، اندیشه قمی در دل قمی است که هزاران فقیه، مجتهد، ادیب، حکیم، اصولی، کلامی، مفسر، محدث تربیت‌کرده است آغاز شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از فیضیه به‌عنوان مرکزی که محل جوشش امثال ملأ محسن فیض کاشانی که دشت‌ها را آبیاری و اندیشه‌ها را بارور کرده است نام برد و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در فیضیه‌ای دارد که فریاد از حنجره یک روحانی رشید، مرجع تقلید استاد عالی‌مقام، فیلسوف، فقیه، حکیم، ادیب، یک سیاست‌مدار و انسان شجاع تربیت‌شده فقه جعفری همچون امام خمینی (ره) بلند شد.

وی با بیان اینکه فریاد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط روحانیون شجاع و دلیری که از جانشان گذشته بودند و به حمایت از امام راحل به همراهی مردم قد علم کردند و طاغوت را از خواب خوش بیدار کردند و گفتند توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد بلند شد، گفت: با توجه به اینکه هر انقلابی شناسنامه دارد، شناسنامه و محتوای انقلاب ایران نهضت حسینی و عاشورایی و رهبری آن‌یک روحانی و مرجع تقلید وفوران آن فیضیه قم است.

رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به قدرت بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و اظهار داشت: ایران اسلامی از برکت خون شهدا، حضور پربرکت مردم مؤمن و متدین و رهبری با فضیلت، با سیاست و فقیه توانسته به‌عنوان قدرت برتر جهان تبدیل شود.

وی، با بیان اینکه ملت ایران به تبعیت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب از تشر امریکا و ایادی آن هیچ ترسی ندارد، به شکست ذلت‌بار استکبار جهانی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: بر اساس قضاوت سیاست‌مداران بین‌المللی آمریکایی که می‌خواست نظام سوریه و عراق را با خرج نمودن دلارهای نفتی و عده‌ای تکفیری منطقه از بین ببرد با شکستی خفت‌بار، خودش این کشورها را تحویل جمهوری اسلامی ایران داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی با بیان اینکه، حزب‌الله لبنان، رزمندگان سوریه و عراق تربیت‌شدگان موج انقلاب اسلامی ایران هستند، خطاب به اسرائیل غاصب تصریح کرد: همان‌طور که در جنگ 33 روزه و اجرای طرح خاورمیانه بزرگ شکست خوردید در حال حاضر نیز ملت ایران به رهبری هوشمند انقلاب شجاعانه در مقابل تمام توطئه‌های شما ایستاده است.

وی، با بیان اینکه حزب‌الله لبنان، استقامت رزمندگان یمن، مقاومت مردم سوریه و عراق نتیجه انقلاب اسلامی ایران است، افزود: مواضع و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با در نوردیدن مرزها مغزها را فتح کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با گذشت چهل سال از پیروزی آن عظیم‌تر و مستحکم شده است، به ناکام ماندن شرارت عده‌ای منافق و دست‌پرورده استکبار در وقایع اخیر کشورمان اشاره کرد و گفت: کسانی که می‌خواستند ملتی را که شهدای زیادی داده‌اند از انقلاب جدا کنند بدانند که خانه به خانه با کمک ملت ایران تعقیبشان می‌کنیم.

وی افزود: به عده‌ای منافق و دست‌نشانده صهیونیست اجازه نخواهیم داد که برای به اهتزاز درآوردن پرچمی که عزیزترین انسانها را ازدست‌داده‌ایم دست‌درازی به انقلاب کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه مشکلاتی در کشور داریم که باید با حفظ وحدت و با ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان تمام نابسامانی‌های موجود برطرف شود، به خدماتی که انقلاب اسلامی ایران در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه نموده است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جاده‌های ارتباطی کشور نسبت به قبل از انقلاب به شش برابر افزایش‌یافته است.

وی، با بیان اینکه از 4 ونیم هزار کیلومتر خط ریلی قبل از انقلاب در حال حاضر به ده هزار کیلومتر افزایش‌یافته است، به افزایش ظرفیت از ده میلیون تنی قبل از انقلاب به بیش از دویست میلیون تنی بنادر اشاره کرد و گفت: تعداد سدهای کشورمان در حال حاضر از 13 سد به 400 سد با کمک مهندسین و کارشناسان داخلی افزایش‌یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی از افزایش 280 میلیارد کیلووات ساعت برق و برق‌دار شدن 99 ونیم درصد و دسترسی 99 درصدی روستاها به آب تصفیه‌شده و بهداشتی در دوران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 72 درصد روستاهای کشورمان گازدار شده‌اند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha