جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین همایش بین المللی «ازدواج اسلامی» در کنیا برگزار شد

حوزه/نشست یک روزه با موضوع «ازدواج اسلامی» برای نخستین بار در نایروبی، پایتخت کشور کنیا به منظور رسیدگی به مسائل خانوادگی و مشکلات مرتبط با ارتباطات زناشویی به ویژه برای مردم محلی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، نخستین همایش بین المللی «ازدواج اسلامی» در نایروبی پایتخت کشور آفریقایی کنیا برگزار شد.

این نشست یک روزه در مرکز بین المللی کنوانسیون های بوما در نایروبی میزبان سخنرانان بین المللی بود و هدف آن بررسی مسائل خانوادگی و مشکلات مرتبط با ارتباطات زناشویی به ویژه برای مردم محلی کنیا بود.

سجاد حسین بنیانگذار همایش ازدواج که پیش از این نیز نشست های متعدد بزرگی در آفریقای جنوبی، انگلستان و پاکستان برگزار کرده گفت: این همایش بر روی چالش های ویژه در ازدواج اسلامی به ویژه در کشور کنیا تمرکز داشت. چالش هایی که معمولا در فرهنگ های دینی دیگر متفاوت هستند. به ویژه اینکه از نظر فرهنگی در دین اسلام محدوده مشخصی برای روابط وجود دارد. از سوی دیگر ازدواج میان پیروان مذاهب یا فرهنگ های دیگر دردین اسلام نیز به یک چالش تبدیل شده است.

گفتنی است در این همایش شخصیت های دینی و روحانیون محلی و بین المللی به صحبت پرداخته و به یک بحران رو به رشد در شرایط کنونی جامعه اسلامی کنیا اذعان کردند.

فیرونا کیروبی یک وکیل مشاور در این همایش در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما در جامعه کنونی اسلامی هر ماه شاهد نزدیک به 120 طلاق در جامعه اسلامی هستیم؟ چطور می توان این مشکل را برطرف ساخت. به علاوه این نخستین باری است که همایشی برای رسیدگی به این مشکل برگزار می شود.

این نشست با اشاره به مسئله ای جدی یعنی خشونت خانگی به پایان رسید و محمد علی امبی، هنرمند انگلیسی با با استفاده از بوم نقاشی تلاش کردن ناامنی و خشونت خانگی را به تصویر درآورد.

علی در این باره گفت: امیدوارم این تصویر ما را به فکر وادارد تا درباره موضوع خشونت خانگی به گونه ای متفاوت بیاندیشیم که پیش از این قادر نبودیم.

براساس آخرین آمارگیری ها، دین اسلام مذهب 11% جمعیت کنیا یعنی 4.5 میلیون تن از ساکنان این کشور می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha