شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حزب اسکاتلندی، طرح جدید ضد اسلام هراسی و نژادپرستی تصویب می کند

حوزه/در پی انتقادات اخیر علیه حزب کارگر اسکاتلند، به زودی طرح ویژه ای با ۸ بند برای مبارزه با نژادپرستی، اسلام هراسی، آزار و اذیت جنسی و دیگر تبعیضات توسط مقامات این حزب به تصویب می رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، در پی انتقادات اخیر انجام گرفته علیه حزب کارگر اسکاتلند مبنی بر نژادپرست بودن و اسلام هراس بودن برخی نمایندگان، این حزب مدعی شده که به زودی طرح ویژه ای برای مبارزه با معضل اخیر در پیش خواهد گرفت.

ریچارد لئونارد رهبر حزب کارگر اسکاتلند، کمیته برابری و تنوع جمعیتی در حزب را به ایجاد یک سیاست جامع مبارزه با تبعیض و نژادپرستی فراخوانده است. این طرح قرار است توسط اناس سرور، نماینده مسلمان این حزب که به دلیل اسلام هراسی موفق به پیروزی در انتخابات نشد، راه اندازی شود.

طرح پیشنهادی که توسط سرور به حزب ارائه شده دارای 8 بند می باشد و به منظور مبارزه با نژادپرستی، آزار و اذیت جنسی و از بین بردن موانع برای حضور افراد ناتوان جسمی در حزب ایجاد شده است.

یک گزارش موقت توسط کمیته داخلی ایجاد خواهد شد و در ماه مارس به حزب ارائه می شود.

لازم به ذکر است اناس سرور، کاندیدای نمایندگی این حزب اخیرا در سخنانی افشاگرانه گفته بود که برخی نمایندگان حزب به او گفته اند که نمی توانند از او به عنوان یک مسلمان رنگین پوست حمایت کرده یا به او رای بدهند.

لئونارد رهبر حزب کارگر اسکاتلند در این باره گفت: حزب کارگر برمبنای برابری بنا شده و جایی برای نژادپرستی یا دیگر اشکال تبعیض و آزار و اذیت در این حزب وجود ندارد.

وی متعهد شد که با اشکال مختلف اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض و پیش داوری در حزبش مبارزه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha