شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار مسوولین مرکز بهداشت شهرستان کرمان با مدیر و معاون امور طلاب حوزه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام زمزم زاده از اجرای طرح پیشگیری، سلامت و بهداشت در مدارس علمیه شهر کرمان، با همکاری مرکز بهداشت شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، مسئولین مرکز بهداشت شهرستان کرمان با حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه کرمان و حجت الاسلام روح الله زمزم زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه استان، در محل مدیریت حوزه دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام زمزم زاده در این رابطه گفت: در این جلسه در رابطه با بحث پیشگیری، سلامت و بهداشت طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمان با مسوولین بهداشت شهرستان کرمان بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این جلسه در رابطه با بحث تغذیه، سلامت جسمی طلاب و انجام آزامایشات لازم از طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمان برنامه ریزیهایی صورت گرفت و قرار شد که بعد از اخذ مجوز لازم از مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در مرحله اول این کار به صورت عملیاتی در مدارس علمیه شهر کرمان اجرا شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان در رابطه با چگونگی انجام این طرح بیان داشت: در این طرح برای نظارت بر سلامت جسمی طلاب و اساتید شهر کرمان انواع آزمایشات دیابت، چربی و فشار خون از طلاب و اساتید با کمک مرکز بهداشت شهرستان کرمان انجام میشود و در کنار آن نوع تغذیه و مسایل بهداشتی مدارس علمیه و طلاب مورد توجه بیشتری قرار میگیرد.

وی افزود: بعد از انجام امور مذکور و شناسایی افرادی که دارای بیماری و یا مشکلاتی هستند، آنها جهت درمان و اخذ تخفیفات ویژه به مراکز درمانی معرفی شوند.

حجت الاسلام زمزم زاده به گام دوم این طرح اشاره کرد و گفت: در نظر داریم بعد از مدارس علمیه شهر کرمان، این طرح در مدارس استان نیز اجرا شود و طلاب و اساتید استان از این طرح بهرهمند گردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مشکلات جسمی در حوزه خواهران و در میان طلاب خواهر معمولا بیشتر از طلاب و اساتید حوزه علمیه برادران است، در نظر داریم با هماهنگی با معاونین مربوطه در حوزه علمیه خواهران استان کرمان این طرح در مدارس علمیه خواهران استان کرمان نیز اجرا گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha