شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سلطانی

حوزه/ حجت الاسلام محمد سلطانی از برگزاری مسابقه قلم میکروفن ذهن با محوریت هفت بند درج شده در حکم مقام معظم رهبری در انتصاب حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به عنوان امام جمعه شهرکرمان خبرداد.

حجت الاسلام محمد سلطانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه کرمان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از برگزاری مسابقه «قلم میکروفن ذهن» با محوریت هفت بند درج شده در حکم مقام معظم رهبری در انتصاب حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به عنوان امام جمعه شهرکرمان خبرداد.

وی ادامه داد: بعد از آنکه استعفای آیت الله جعفری از طرف مقام معظم رهبری مورد قبول واقع شد، این مسئولیت مهم بر دوش حجت الاسلام و المسلمین علیدادی قرار گرفت و از آن جهت که امام جمعه جدید نیروی جوان و با سابقهای است امید میرود حرکت رو به جلوی استان کرمان حفظ و بیش از بیش تقویت گردد.

حجت الاسلام سلطانی، نقش روحانیون و علمای کرمان در استمرار این حرکت را اساسی خواند و افزود: روحانیون، اساتید حوزه و علمای کرمان در پیشرفت فرهنگی استان همیشه نقش ویژهای ایفا کردهاند و لازم است در این برهه نیز جدای از تمامی مسائل سیاسی به کمک امام جمعه جدید شهر کرمان بشتابند تا با مشکلات و مسایل فرهنگی استان برطرف شود.

وی به طرح مسابقه «قلم میکروفن ذهن» اشاره کرد و بیان داشت: برای شناسایی طراحان فرهنگی اجتماعی فعال در حوزه استان و ایجاد ارتباط میان آنها و نماینده ولی فقیه، طرح مسابقه «قلم میکروفن ذهن» با تلاش چند تن از اساتید حوزه  کرمان طراحی شد و بعد از بررسی آن و موافقت امام جمعه کرمان و مدیر حوزه استان، فراخوان عمومی آن اعلام شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه کرمان افزود: در این مسابقه طلاب، روحانیون و اساتید حوزه خواهران و برادران سراسر استان کرمان میتوانند شرکت کنند و محور مسابقه هفت بند از وظایف تعیین شده برای حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، در حکم انتصاب  به عنوان امام جمعه شهر کرمان از طرف مقام معظم رهبری است.

وی به هفت بند موجود در حکم انتصاب امام جمعه کرمان اشاره کرد و بیان داشت: انس با مردم، معاشرت با جوانان، همکاری بادانشگاهیان و فرزانگان، تقویت جدی جبهه فرهنگی انقلاب، ارتباط مستمر با علمای اعلام، بهرهگیری از توان و ابتکار جوانان انقلابی مومن و غنی کردن محتوای نماز جمعه از مطالبات مقام معظم رهبری می باشد که با توجه به این هفت بند، موضوع جشنواره مشخص میگردد.

حجت الاسلام سلطانی افزود:شرکت کنندگان در این مسابقه میتوانند هریک از این هفت بند را که علاقه دارند انتخاب نمایند و در قالب طرح، برنامه و راه حل خود را ارائه دهند. البته شرکت کنندگان در پرداختن به همه موارد آزاد هستند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه کرمان در رابطه با فرایند مسابقه اظهار کرد: آثار رسیده مورد داوری توسط چندتن از اساتید حوزه علمیه کرمان قرار میگیرد که در این میان سه اثر برتر انتخاب می‌گردد. البته آثاری که مورد توجه قرار گیرند و طرح و برنامه خوبی را ارائه داده باشند، برای امام جمعه محترم ارسال میشود و در جلسهای با حضور صاحبان آثار و حجت الاسلام علیدادی مورد بحث و بررسی قرار میگیرند.

وی در رابطه با روش ارسال آثار گفت: افراد متقاضی برای شرکت در مسابقه میتوانند آثار خود را یا به صورت حضوری به معاونت پژوهش مدرسه علمیه صالحیه تحویل دهند و یا به ایمیل (r.ssk@chmail.ir) ارسال کنند و یا از طریق تلگرام به شماره تلفن (090190995037) و یا به آیدی (@p_salehye) ارسال نمایند.

حجت الاسلام سلطانی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که در این طرح به دنبال تقویت مسائل فرهنگی اجتماعی استان و همچنین شناسایی ظرفیت اساتید و روحانیون فعال و ایجاد ارتباط میان آنها و امام جمعه شهر کرمان هستیم، در نظر داریم حتی اگر یک طرح قابل توجه نیز به دستمان رسید آن را مورد توجه قرار داده و ارتباط مورد نیاز را برقرار سازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha