سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر محمد اشرف آصف جلانی

حوزه/ دکتر محمد اشرف آصف جلانی عضو ارشد جنبش حرکت لبیک یا رسول الله در واکنش به بیایه رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان گفت: طلاق سه گانه فعل قبیحی است اما نمی توانیم برای این فعل مجازات تعین کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ دکتر محمد اشرف آصف جلانی عضو ارشد جنبش حرکت لبیک یا رسول الله در واکنش به بیایه رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان گفت: طلاق سه گانه فعل قبیحی است اما نمی توانیم برای این فعل مجازات تعین کنیم.

او گفت: تعین مجازات برای یک فعل قبیح خلاف احکامات اسلامی است، زیر اسلام به مرد اجازه داده است که طلاق ثلاثه اجرا کند و وقتی مرد طلاق ثلاثه را همزمان جاری کند طلاق انجام میشود و هیچ راهی برای قاضی و دادگاه نمی ماند.

گفتنی است قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان و رئیس سابق دانشگاه پیشاور اعلام کرد بود که این شورا پیشنهادی را جهت تصویب قانونی برای ممنوعیت سه طلاقه کردن زن در یک زمان برای ارسال به پارلمان ملی این کشور آماده کرده است و برای مجرمانه قرار دادن این عمل و تعیین مجازات با وزارت قانون نیز مکاتبه خواهد شد.

وی در جواب این سوال که آیا چنین طلاقی درست است گفت بود: طلاق جاری می شود ولی برای حکم نهایی باید به دادگاه مراجعه شود.

پیش از این دیوان عالی هند سه طلاقه کردن زنان مسلمان را ممنوع کرده بود و هم چنین پارلمان کشور هند نیز در حال بررسی لایحه ای است که درصورت تصویب، طلاق سه گانه زنان مسلمان در یک زمان عملی مجرمانه بوده و سه سال حبس و جریمه نقدی مجازات آن است. این اقدام مخالفت شدید گروههای مذهبی اهل سنت هند را در پی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha