پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با رشاد

حوزه/ مدیر مرکز خدمات استان تهران به همراه معاون فرهنگی و امور خانواده این مرکز با حضور در دفتر رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، در این دیدار، استاد رشاد ضمن خیرمقدم به مدیر و معاون مرکز خدمات استان، خدمات این مرکز را ارزشمند دانست و حضور مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان را در مدارس علمیه و دیدار مستقیم با طلاب را امری مبارک عنوان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز خرسندی از افزایش خدمات مرکز خدمات به طلاب تهرانی، گفت: این پیشرفت‌ها و ارائه خدمات به طلاب و خانواده‌های آنان مرهون تدبیر و آینده‌نگری رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) توانسته است در سال‌های اخیر بخش مهمی از دغدغه‌های طلاب و روحانیون را برطرف سازد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع) با تأکید بر هم‌افزایی نهادهای حوزوی در استان، اظهار داشت: این امر سبب خواهد شد تا با همکاری مدیران همه نهادهای حوزوی گام‌های مهمی برای کاهش دغدغه طلاب و روحانیون برای پرداختن به امور طلبگی برداشته شود.

استاد رشاد در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه در راستای تعلیم و تربیت و مهارت افزایی خانواده‌های طلاب و روحانیون، توسط مرکز خدمات حوزه قابل‌تقدیر است.

در ادامه این جلسه، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان نیز به رسالت و اهداف این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تمام تلاش خود را برای خدمت به طلاب و هموارسازی مشکلات آنان انجام می‌دهد و در این راه از هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد.

وی بحث بیمه مکمل درمان طلاب را یکی از دغدغه‌های مهم مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: با توجه به تأکید رئیس مرکز خدمات نسبت به کاهش مشکلات درمانی طلاب و روحانیون، در سال‌های اخیر توانستیم با راه‌اندازی بیمه مکمل درمانی طلاب، بخشی از مشکلات درمانی حوزویان و خانواده آنان را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام اکبری به رویکرد فرهنگی و خانواده محور فعالیت‌های فرهنگی مرکز خدمات اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی مرکز خدمات در سال‌های اخیر نگاه ویژه به بحث فرهنگی و ارتقای سطح کارآفرینی خانواده طلاب و روحانیون بوده است.

وی افزود: تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون، برگزاری کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های جوان طلبه، برگزاری کارگاه‌های مشاوره ویژه خانواده‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی، برگزاری اردوهای خانوادگی و نظایر این برنامه‌ها ازجمله فعالیتهای فرهنگی مرکز خدمات برای طلاب و خانواده‌هایشان بوده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران در پایان با اشاره به برگزاری همایش کارگاه تلبس در مشهد آن را از نوآوری‌های مفید و خوب مرکز خدمات در عرصه فرهنگ‌سازی سبک زندگی روحانیت برشمرد و گفت: در این همایش‌ها آموزش‌های بعد از دوران طلبگی و تشرف به لباس مقدس روحانیت به طلاب و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha