جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که علم آموزی امروز طلاب یک نوع جهاد علمی است، تصریح کرد: در شرایطی که بدخواهان دین هر روز توطئه جدیدی را علیه اسلام ناب و انقلاب ترویج می کنند، تحصیل در حوزه یکی از بهترین راه های مقابله با این توطئه ها و هجمه های شوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه، طلبگی را جایگاهی ارزشمند برای خدمت به دین خدا عنوان کرد و گفت: طلاب باید قدردان این فرصتی که در آن قرار دارند را بدانند.

وی با تأکید براین که نباید فرصت طلبگی بیهوده از دست برود، افزود: باید از لحظه لحظه عمر خود در جهت علم آموزی و خدمت به دین خدا استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که از طلاب انتظار می‌رود که زی طلبگی را همواره رعایت کنند و به اصول آن پایبند باشند، افزود: کسانی که به لباس مقدس روحانیت تلبس پیدا کرده‌اند، این تلبس باید دائمی باشد و در تمام شئون زندگی خود و عرصه‌های اجتماعی با این کسوت مقدس حضور یابند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که طلاب باید بدانند که رسالت آنها همان وظایف پیامبران و ائمه معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: همین مسأله اهمیت جایگاه طلاب و روحانیان را سنگین تر کرده است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که انتظار جامعه از طلاب و حوزویان بیشتر از اقشار دیگر است، تصریح کرد: طلاب باید در رفتار، آداب و اعمال خود توجه داشته باشند تا خدای ناکرده موجب بروز مشکلاتی در جامعه نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید در همه امور خداوند متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند، گفت: یک طلبه نباید به گونه ای رفتار کند که موجب نارضایتی خداوند متعال شود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که غفلت از یاد خدا موجب انحراف و تباهی انسان می شود، تصریح کرد: انسان غافل از یاد خدا هیچ گاه به سعادت و رستگاری حقیقی دست پیدا نخواهد کرد و همواره در زندگی گمراه و سرگردان است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که انسانی که از یاد خدا غافل است از ایمان و تقوا دور خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک طلبه برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی خود باید خدا را در همه لحظات یاد کند و لحظه ای از این مسیر مهم غافل نماند.

وی با تأکید بر این که کسب علم و اخلاق و انتقال آن به جامعه یکی از رسالت های مهم حوزویان است، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این دو رکن مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبگی بهترین فرصت برای خودسازی معنوی است، ادامه داد: دوران طلبگی فرصتی مغتنم برای مصون شدن یک طلبه از غفلت است.

وی با اشاره به این که اگر یک طلبه فرصت های ارزشمند را از دست در آینده چیزی جز حسرت و افسوس برایش باقی نخواهد ماند، تصریح کرد: وظیفه طلاب حوزه به عنوان مروجان دین و ارزش های ناب اسلامی در جامعه در شرایطی که دشمنان شبانه روز علیه دین تبلیغ می کنند بسیار سنگین است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که علم آموزی امروز طلاب یک نوع جهاد علمی است، تصریح کرد: در شرایطی که بدخواهان دین هر روز توطئه جدیدی را علیه اسلام ناب و انقلاب ترویج می کنند، تحصیل در حوزه یکی از بهترین راه های مقابله با این توطئه ها و هجمه های شوم است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که طلاب باید قدر جایگاه فعلی خود را بدانند و هر روز در مسیر تقویت آن گام بردارند، افزود: کسی که به دنبال آموختن علم دین می رود خداوند متعال پاداش دنیوی و اخروی بسیاری را نصیب او خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha