پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پاسخگویی مستدل به نیازهای جامعه در گرو تقویت بنیه علمی و افزایش معلومات عمومی مبلغان است، تصریح کرد: مبلغ نباید هیچ گاه از مطالعه و تقویت معمولات عمومی خود فاصله بگیرد، چون اگر می خواهد در کار تبلیغ موفق شود یکی از شروط مهم آن به روز بودن اطلاعات علمی و عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار گروه فرهنگی و تبلیغی حضرت مهدی(عج) با مهم ارزیابی کردن کار تبلیغ دین گفت: هیچ کاری با ارزش تر از ادامه دادن مسیر و رسالت پیامبران و ائمه معصومین(ع) در جامعه امروز نیست و مبلغان دین باید به خود ببالند و شکرگزار خداوند باشند که چنین فرصتی را در اختیار آنها قرار داده است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که خداوند متعال چنین وظیفه و تکلیف ارزشمندی را در طول تاریخ تنها بر عهده پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) قرار داده است، خاطرنشان کرد: امروز و در دوران غیبت این رسالت مهم بر عهده علما و روحانیان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط تبلیغ گذشته با امروز بسیار متفاوت است، گفت: در گذشته گستردگی جامعه همانند امروز نبود به همین دلیل گسترده فعالیت های تبلیغی محدود بود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز هم گستره فعالیت های تبلیغی زیاد بوده و هم ابزار و امکانات علمی نیز گسترش بسیار زیادی یافته است، خاطرنشان کرد: همه این مسائل اثرگذاری تبلیغ دین را تحت الشعاع خود قرار داده است.

امام جمعه نکا با بیان این که گسترش ابزار اطلاع رسانی در جامعه امروز اثرگذاری و تحقق اهداف تبلیغی را با مشکلات بسیاری روبرو ساخته است، تصریح کرد:  مبلغ دین باید به گونه ای به بیان احکام و قوانین دینی در جامعه بپردازد که مورد پذیرش قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یک مبلغ در جامعه با عقاید و سلایق بسیاری مواجه است، افزود: فعالیت های تبلیغی مبلغان باید به گونه ای باشد که با اثرگذاری لازم در جامعه هدف برخوردار باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز یک مبلغ در جامعه هدف خود با سؤالات و شبهات دینی و اعتقادی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: اگر یک مبلغ نتواند به این شبهات پاسخ مستدل و قانع کننده بدهد در مسیر کار با مشکلاتی مواجه می شود.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با تأکید براین که پاسخگویی مستدل به نیازهای جامعه در گرو تقویت بنیه علمی و افزایش معلومات عمومی مبلغان است، تصریح کرد: مبلغ نباید هیچ گاه از مطالعه و تقویت معمولات عمومی خود فاصله بگیرد، چون اگر می خواهد در کار تبلیغ موفق شود یکی از شروط مهم آن به روز بودن اطلاعات علمی و عمومی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مبلغ دینی در فعالیت های تبلیغی ابتدا باید مخاطب خود را به خوبی بشناسد، افزود: شناخت صحیح مخاطب، اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه ویژه مبلغان به اصول رفتاری و اخلاقی در جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان باید به گونه رفتار کنند که الگوی جامعه قرار گیرند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که کوچکترین خطا و اشتباه از سوی مبلغان دینی اثرات سوء بر فعالیت های تبلیغی آنها خواهد گذاشت، بیان داشت: روحانیت همواره مورد اعتماد و وثوق مردم بوده و امروز نیز اطمینان و اعتماد باید هر روز تقویت شود.

امام جمعه نکا با تأکید براین که مسائل و مباحث تبلیغی باید به شیوه های مناسب و جذاب در جامعه ترویج و تبلیغ شود، خاطرنشان کرد: برخورد خشک و سخت گیرانه با مخاطب اثرگذاری تبلیغ را بسیار پایین خواهد آورد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز برای تبلیغ دین در جامعه باید از ابزارهای روز بهره گیریم، تصریح کرد: بسیاری از امکانات و ابزارهای روز در عین حال که می توانند برای جامعه مضر باشند، محاسنی هم دارند که مبلغان می توانند از این محاسن در جهت تبلیغ صحیح دین در جامعه بهره گیرند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که فعالیت های تبلیغی روحانیان باید جذاب باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان باید ارتباط و تعامل خود را با مردم به ویژه نسل جوان بیشتر تقویت کنند، چون ارتباط چهره به چهره اثرگذاری فعالیت های تبلیغی را دو چندان می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha