پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پارلمان لهستان در پی محدودسازی صادرات گوشت حلال و کوشر از کشور است

حوزه/ پارلمان لهستان قصد دارد با تصویب لایحه جدیدی صادرات گوشت حلال و کوشر(غذای حلال یهودیان) به کشورهای مختلف اروپایی و سرتاسر جهان را محدود سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از jta، پارلمان لهستان به زودی صادرات گوشت حلال و کوشر (تعریف غذای حلال در دین یهودیت) از این کشور به سرتاسر اروپا را محدود می سازد.

انجمن یهودیان اروپایی روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد:  لایحه 48 صفحه ای درباره «حمایت از حقوق حیوانات» که قرار است توسط پارلمان لهستان به تصویب برسد، به ظاهر ارتباطی با کشتارگاه های گوشت حلال و کوشر ندارد، این لایحه هرچند اشاره ای به محدودسازی کشتارگاه ها نمی کند با این حال صادرات گوشت حلال و کوشر از لهستان را به بخش هایی از کشورهای اروپایی محدود می سازد که این اقدام می تواند روی زندگی ساکنان غیرمسیحی در این کشورها تاثیر منفی قابل توجهی بگذارد.

کشتارگاه های گوشت حلال و کوشر در کشور لهستان منبع عمده تهیه این نوع گوشت برای خرده فروشان و تهیه کنندگان موادغذایی در صنعت گوشت در سراسر اتحادیه اروپا و فراتر از آن می باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: براساس این لایحه، نقض محدودیت ها ممکن است به 4 سال زندان بیانجامد و پارلمان لهستان نیز برنامه ریزی کرده است و به زودی درباره این لایحه رای گیری انجام می شود.

گفتنی است برخی طرفداران حقوق حیوانات در غرب، مخالف شیوه های ذبح حلال و اسلامی هستند، آن ها شیوه ذبح حلال را «بی رحمی» علیه حیوانات خطاب کرده و به بهانه نقض حقوق حیوانات سعی دارند محدودیت هایی در این زمینه ایجاد کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha