سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زهرا(س) به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی بی‏ تفاوت نبود و همواره جبهه حق را یاری می ‏کرد و معتقد بودند بی تفاوتی در قبال آنچه در جامعه می‏ گذرد، بخصوص در زمینه وضعیت سیاسی و اجتماعی و حقوق عمومی، دور از روش و منش اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س)، دختر رسول بزرگواری است که «مدنیت اسلام» را بر پایه وحی پدید آورد و به مسلمانان، تعهد اجتماعی و نظارت بر عملکرد مسئولان و حساسیت به معروف و منکر را آموخت.

وی افزود: حضرت به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی بی‏ تفاوت نبود و همواره جبهه حق را یاری می ‏کرد و معتقد بودند بی تفاوتی در قبال آنچه در جامعه می‏ گذرد، بخصوص در زمینه وضعیت سیاسی و اجتماعی و حقوق عمومی، دور از روش و منش اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: حضرت زهرا(س) حمایت و دفاع از امام زمان خود را تکلیف می ‏دانست. گاهی شب‏ها به همراه علی(ع) به درب خانه مهاجران و انصار می ‏رفت و در حمایت از ولایت، توصیه ها و وصیت‏ های پدرش را به یادها می ‏آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که یکی از جلوه های زندگی مشترک حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) تقسیم مطلوب وظایف و مسئولیت های زندگی بود، اظهار کرد: خانه فاطمه(س)، مَهد تعلیم و تربیت و سنگری که از آن در راه حفظ دین و پاسداری از ارزش های اسلامی استفاده می کرد، بود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha