سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: روش تربیتی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین شیوه و تجربه برای ساختن نسلی پاک و سعادتمند بوده و بانوان ما باید این شیوه تربیتی را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، امروز در جمع بانوان مبلغه حلقه های صالحین، به شیوه تربیتی واخلاقی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت:  حضرت زهرا  (س) که خود، تربیت یافته دامان وحی بود، به خوبی می­ دانست که در تربیت اسلامی از چگونگی شیر دادن به کودک و نگاه ­های محبت آمیز مادر گرفته تا تمام حرکات و اعمال و گفتارش، بر روحیه حساس آن­ها تأثیر می­ گذارد.

وی افزود: حضرت می­ دانست که باید امامانی چون حسن وحسین (ع) و شیر زنانی چون زینب و ام­ کلثوم را تربیت کند و نمونه هایی را به جامعه تحویل دهد که آیینه و معرف حقیقت روح اسلام باشند و حقایق و معارف قرآن در وجودشان جلوه گر باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: روح انسان به گونه ­‏ای ساخته و پرداخته شده که نیاز به محبت و عطوفت، یکی از اساسی ‏ترین نیازهای او محسوب می ‏شود، بدین جهت کودکان محروم از این نیاز فطری، دچار کمبودها و مشکلات روانی و گاه نواقص جسمی خواهند شد.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) که خود از سرچشمه محبت و عطوفت رسول خدا (ع) سیراب گشته و قلبش کانون محبت به همسر و فرزندان خود بود، در این جهت نیز وظیفه مادری خود را به بهترین شکل، انجام می‏ داد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به شأن نزول آیه تطهیر تصریح کرد: مقصود از «اهل البیت» در این آیه، وجود مقدس حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ص)، حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان خاطرنشان کرد: از امام زمان (عج) روایت است که می‌فرمایند «ما حجت خدا بر شما مردم هستیم اما مادر ما فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر ما است». این سرمایه‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha