پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرهاد معافی

حوزه/ کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب استان خبر داد.

حجت الاسلام فرهاد معافی کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به لزوم توسعه فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای برتر، معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی طلاب استان کرده است.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان در رابطه با رشتههای این دوره از مسابقات، افزود: این مسابقات در سه رشته قرائت، حفظ و اذان برگزار میگردد که رشته حفظ در دو بخش حفظ پنج جزء و ده جزء میباشد.

وی ادامه داد: طلاب پس از ثبت نام از طریق معاونت های تهذیب مدارس علمیه، در رشتههای قرائت و اذان، فایلهای صوتی  قرائت قرآن و اذان از اساتید برجسته را از معاونین تهذیب دریافت میکنند که از هریک از اساتید که خود انتخاب کنند، به صورت تقلیدی به قرائت بخشی از قرآن کریم و اذان پرداخته و فایل صوتی آن را به معاونت تهذیب استان ارسال می کنند.

وی همچنین افزود: بعد از ارسال فایلهای صوتی توسط طلاب، تیم ارزیابی که متشکل از اساتید استان است، فایلها را مورد ارزیابی قرار داده و ده نفر از بهترینها را برگزیده و برای مرحله دوم معرفی میکند.

حجت الاسلام معافی در رابطه با روند برگزاری مرحله دوم رشتههای قرائت و حفظ، گفت: ده نفر برگزیده به صورت حضوری درمرکز استان به رقابت خواهند پرداخت و از میان آنان چهار نفر به مرحله پایانی راه پیدا میکنند که در آخرین مرحله سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب میشوند.

وی در رابطه با مراحل برگزاری رشته حفظ، تصریح کرد: در رشته حفظ در مرحله اول تمامی شرکت کنندگان در مرکز استان به صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت که از میان آنها سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب میگردند و در اختتامیه مسابقات از آنها تقدیر به عمل میآید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha