جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مهارت آموزی طلاب در دوران تحصیل تأکید کرد و گفت: یک طلبه برای موفقیت در اهداف طلبگی نیازمند کسب مهارت های لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری گفت: از جمله وظایف مهم در آینده صنفی طلاب، وظیفه تلاش برای تزکیه نفوس و پرورش اخلاقی و معنوی جامعه است.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین مسؤولیت های روحانیت تعلیم و تربیت است، افزود: وظیفه روحانیت در تربیت منحصر خواهد شد و تبلیغ و تعلیم به عنوان مقدمه لازم برای رشد و تربیت انسان، مطلوب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تربیت دینی، مراتب و سطوح مختلفی دارد و هر طلبه متناسب با سطح مخاطبان خود، باید آمادگی انجام این وظیفه را داشته باشد، تصریح کرد: یک طلبه باید تربیت و الگوی رشد دینی را بشناسد، اصول و قواعد تربیت را بداند و بر مهارت‏ های تربیتی مسلط باشد.

وی در ادامه با بیان این که یک طلبه برای موفقیت در این عرصه نیازمند تجربه عملی، سلوک و تزکیه نفس است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار علم آموزی و کسب تقوا باید آموخته های خود به جامعه ارائه دهند.

حجت الاسلام طبرسی همچنین بر ضرورت مهارت آموزی طلاب در دوران تحصیل در حوزه تأکید کرد و گفت: یک طلبه برای موفقیت در اهداف طلبگی خود نیازمند کسب مهارت های لازم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهارت افزایی کارآمدی طلاب حوزه را در اهداف پیش روی افزایش خواهد داد، تصریح کرد: موفقیت در تبلیغ دین بدون داشتن مهارت های لازم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید خلاقیت و توانایی‏ های فردی خود را در تبلیغ دین تقویت کنند، خاطرنشان کرد: امروز در برابر حجم وسیعی از توطئه های دشمنان علیه دین باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ صحیح و اثرگذار دین در جامعه بهره گرفته شود.

وی با بیان این که طلاب با ورود به حوزه، نیازهای فرهنگی را بر حوائج مادی ترجیح می دهند، تصریح کرد: به طور حتم می توان تحصیل در حوزه را اقدامی ارزشمند و ستودنی در راه تقویت و گسترش دین در جامعه دانست.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب حوزه باید کارآمدی خود را افزایش و حوزه تأثیر خود را در جامعه تقویت کند، خاطرنشان کرد: این مسأله با تقویت بنیه علمی طلاب حوزه محقق خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که یک طلبه دارای هویت و شخصیت حقوقی و صنفی دارد، گفت: خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی فردی باید در دستور کار یک طلبه باشد تا بتواند به وظیفه اصلی خود عمل کند.

وی با تأکید براین که یک طلبه باید دو آرمان مهم را به صورت موازی با هم دنبال کند، تصریح کرد: آرمان صنفی و فردی باید به طور جدی مورد توجه طلبه قرار گیرد و با اولویت قرار دادن این دو مسأله مهم می تواند زی طلبگی که همواره مورد تأکید بزرگان دینی نیز بوده را رعایت کند و به آن جامه عمل بپوشاند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، با بیان که رعایت زی طلبگی از سوی طلاب آنها را به شخصیتی الگو در سطح جهان تبدیل خواهد کرد، بیان داشت: طلاب باید در این مورد خاص سیره علمی و عملی علما و فقهای بزرگ دینی را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام طبرسی، رعایت شئون روحانیت از سوی طلاب را یک ضرورت مهم خواند و با تأکید براین که علما و روحانیان در طول تاریخ همواره پایگاه و ملجأ مردم بوده و هستند، تصریح کرد: طلاب نیز باید رعایت همه اصول و شئون این قشرتأثیرگذار جامعه آن راه معنوی را ادامه دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی باید الگوی همه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: بازشناسی سیره علمی و عملی ایشان در دوران طلبگی بهترین راهکار  برای طلاب است.

وی روحانیت را استمرار راه انبیای الهی دانست و با بیان این که طلبه در راهی قدم نهاده که پیش از ان سفیران الهی و بهترین بندگان او آن را طی کرده اند، افزود: این مسیر، راهی پرشکوه، پرحماسه، سرشار از عظمت و افتخار و راهی سراسر غرور آفرین است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که پیامبران الهی در این مسیر مشکلات وسختی های فراوانی را تحمل کردند، تصریح کرد: هیچ وقت انبوه مشکلات آنها را از مسیر اصلی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام بود منحرف نکرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha