پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود در حوزه های علمیه است، تصریح کرد: اندیشه فکری حوزه باید در بدنه آموزش و پرورش نهادینه شود تا شاهد تقویت مبانی و اصول دینی در میان دانش آموزان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، تقویت روابط آموزش و پرورش با حوزه را بستر ساز گسترش مبانی دینی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: تقویت و گسترش معرفت دینی در مدارس باید به عنوان یک اولویت مورد توجه مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دانش آموزان مدارس با برخی شبهات و سؤوالات مهمی مواجه هستند که نیازمند پاسخگویی مستدل است، تصریح کرد: روحانیت تنها قشری است که می تواند پاسخی مستدل و قانع کننده نسبت به این شبهات داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تربیت دینی دانش آموزان در مدارس با تعامل بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه محقق می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از با آغاز به کار ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، بسترهای لازم برای تحقق این تعاملات فراهم شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه و روحانیت همواره برای همکاری و همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت آمادگی لازم داشته و دارد، تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان نهادی اثرگذار و دارای پتانسیل و ظرفیت بالای دینی همواره آماده ارائه خدمات دینی و فرهنگی به بخش های مختلف کشور بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هدف اصلی تشکیل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، تربیت و پرورش دانش آموزان دینمدار، متعهد و انقلابی بوده است، خاطرنشان کرد: تقویت این تعامل و همکاری ها زمینه ای را برای این هدف مهم فراهم می کند.

وی با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود در حوزه های علمیه است، تصریح کرد: اندیشه فکری حوزه باید در بدنه آموزش و پرورش نهادینه شود تا شاهد تقویت مبانی و اصول دینی در میان دانش آموزان باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این همکاری و تعامل نزدیک آموزش و پرورش با حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اثرگذار و صاحب اندیشه در کشور زمینه تحولات بسیاری را در سیستم آموزشی کشور فراهم خواهد کرد، افزود: باید با همکاری و تعامل بیشتر، برخی موانع پیش روی که موجب عدم ارتباط مستحکم این دو نهاد مهم کشور می شود برداشته شود.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین نیازمند بهره گیری از توان روحانیان است، گفت: آموزش و پرروش سازمانی زنده است و به عنوان یکی از ارکان های نظام اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در ارتقا بخشی اندیشه های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش از این سرمایه های معنوی غافل شود، دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شرایط امروز جامعه با گذشته متفاوت است، افزود: امروز به دلیل رشد و گسترش روز افزون علم و تکنولوژی خطرات بسیاری مسائل آموزشی، دینی و فرهنگی کشورمان را تهدید می کند که به منظور کاهش آسیب پذیری در این بخش ها با تعامل میان دستگاه های آموزشی و دینی بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هجمه های بسیاری دانش آموزان و نسل جوان جامعه را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: یک دانش آموزان در دوران تحصیل خود نیازمند یک مشاور قوی و قابل اطمینان است تا مسیر صحیح را به او نشان دهد تا در دام دشمنان گرفتار نشود.

حجت الاسلام صادقی، روحانیت به عنوان مشاوری امین و مطمئن برای نسل جوان معرفی کرد و با بیان این که همراهی و تعامل مناسب روحانیت با دانش آموزان می تواند بستری را برای رشد و تقویت مبانی دینی و اعتقادی آنها فراهم کند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا زمینه حضور مبلغان دینی مستعد و جوان در مدارس با شیوه ای مناسب بیشتر فراهم شود.

وی با بیان این که یکی از رسالت های مهم دستگاه تعلیم و تربیت، گسترش مبانی دینی در میان دانش آموزان همراه با آموزش علمی است، خاطرنشان کرد: امروز مبانی دینی و تربیتی باید بیشتر در دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که اخلاق و تربیت دینی باید همراه با علم آموزی در مدارس ما مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق در جامعه دینی جایگاه ندارد و نمی تواند انسان به سعادت حقیقی رهنمون سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha