شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد باقر خوانساری

حوزه/ مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد باقر خوانساری با حضور طلاب و علما در مسجد مدرسه علمیه این عالم ربانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد باقر خوانساری که در مدرسه علمیه این عالم جلیل القدر در قم و با حضور علما برگزار شد، با اشاره به ویژگی های شخصیتی این عالم ربانی خاطر نشان ساخت:  آيت‌الله خوانساري از جهات مختلف داراي شخصيت‌هاي ويژه اي بودند که يکي از اين جهات جنبه سيادت و عضو بيت علم و تقوا و فرزند مرجع عاليقدر آيت‌الله العظمي‌سيد محمدتقي خوانساري است و از علمای بزرگ تهران و از شاگردان آیات عظام بروجردی (ره)، خویی، اراکی و گلپایگانی بود.

وی با اشاره به نقش علما و فقها در ميان شيعيان اظهار داشت: علما سکاندار قلوب شيعيان در اسلام می باشند و حاج سید محمد باقر خوانساري شخصيت خدمتگزار به عالم اسلام بود و از آن دسته علماي جامع الشرايط بود که با وجود درخواست هاي مکرر مردم در خصوص ارائه رساله از طرف اين عالم رباني، از دادن رساله امتناع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا(س) فردی معصوم است که سراسر زندگانی ایشان برای همه شیعیان و محبان حضرت درس و عبرت است که با تاسی و پیروی از سیره این بانوی بزرگوار سعادت دنیوی و اخروی خود را می توانند تضمین کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تأمل و اندیشه در گفتار حضرت زهرا(س) ما را به حقایقی هدایت می‌سازد که مطالعۀ هیچ کتابی آن را به دست نمی‌دهد. و رضایت و رنجش او، ملاک خشنودی و غضب خداست و در یک کلام، کوثر و چشمه  همه‌ی نیکی هاست و این مقامات از او شخصیتی پدید آورده که الگوی همه مردان به ویژه زنان، در همه‌ دوران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha