جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه مرکز خدمات حامی و پشتیبان رسالت حوزه است گفت: با توجه به این تعریف با آنچه باید باشیم فاصله بسیاری داریم و ما باید در ارتقای حوزه نقش پررنگ تری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش مدیران مرکز خدمات ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا گفت: حضرت زهرا(س) کانون رحمت رسالت است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند فاطمه پاره تن من است. اگر پیامبر(ص)، اکرم و اعظم انبیا است، پس با توجه به این روایت، فاطمه زهرا(س) اعظم از باقی انبیا است.

رئیس مرکز خدمات  از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: باید از خداوند برای تمامی نعمت‌ها مخصوصاً نعمت داشتن مردمی بصیر، آگاه، دشمن‌شناس و مخلص شاکر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: امیدوارم خداوند ما را قدردان نعمت جمهوری اسلامی و رهبری و این مردم بزرگوار قرار دهد. مسئولین باید هرچه در توان دارند برای رفع گرفتاری مردم تلاش کنند و قدردان مردم باشند.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه مرکز خدمات حامی و پشتیبان رسالت حوزه است گفت: با توجه به این تعریف با آنچه باید باشیم فاصله بسیاری داریم و ما باید در ارتقای حوزه نقش پررنگ تری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: روحانیت نقش ویژه‌ای در استمرار و بقای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارد و شما مهم‌ترین رکن حمایتی و پشتیبانی از روحانیت هستید.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: نقش شما پشتیبانی از سربازان عرصه ایمان و استقلال مردم است و باید نقش خود را به درستی انجام دهید و اگر غیر از این باشد اثرات منفی کار خود را در این جبهه و عرصه لمس خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در این اجلاس تأکیدمان بر این است که اولین برنامه میان مدت مرکز را بازخوانی کنیم و به یک روح و فرهنگ واحد سازمانی برسیم. این برنامه سه ساله ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد که باید با همت شما تکمیل شود تا آینده بهتر و بدون مشکلی داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات گفت:این همایش دو مأموریت ویژه دارد و اولین مأموریت آن بحث تحکیم و تقویت خانواده روحانیون است که باید حساب ویژه‌ای روی آن باز  کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: بحث تقویت معیشت خانواده از درون و فراهم کردن زمینه‌هایی که فشار معیشتی بر روحانیون کمتر شود دیگر بحث این همایش است.

وی افزود: باید تلاش کنیم این توانمندی در خانواده روحانیون تقویت و سامان‌دهی شود تا بتوانیم فضای آرام‌تری برای روحانی فراهم کنیم تا بتوانند با دغدغه کمتری به رسالت اصلی خود بپردازند.

رئیس مرکز خدمات گفت: برنامه سه‌ساله نیاز به یک همفکری دارد و هرچه مشارکت و دلسوزی و خیرخواهی بیشتر باشد غنای برنامه‌ها و دستاوردها بیشتر می‌شود. هرچه شما فعال‌تر برخورد کنید در انجام رسالت و کار طلبگی بیشتر کمک کرده‌اید و طلاب در این شرایط می‌توانند وظایف شان را بهتر انجام دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha