جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید شناخت عمیقی نسبت به نیازهای جامعه داشته باشند، گفت: عده ای از محبوبیت حوزه و روحانیت در جامعه عصبانی هستند و تلاش می کنند به هر طریقی از این محبوبیت بکاهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در نشست بصیرتی طلاب این مدرسه با اشاره به این که حوزویان نقش بسیار مؤثری در حفظ آرمان و ارزش های انقلاب بر عهده دارند، گفت: حوزویان به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه دارند رسالتشان از دیگر اقشار جامعه بیشتر و سنگین تر است.

وی، روحانیت را میراث دار پیام گرامی اسلامی و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی ارزش های دینی بوده و است، افزود: امروز نیز روحانیت به ویژه طلاب رسالت سنگینی در جامعه دینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که روحانیت اصیل همواره در برابر هر گونه انحراف ایستادگی خواهد کرد، بیان داشت: عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مرهون زحمات علما و روحانیت اصیل در تاریخ اسلام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان اسلامی برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در طی سال های گذشته، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام همه توان و سرمایه خود را برای تضعیف این جایگاه رفیع به کار گرفته اند، چون می دانند روحانیت اصیل شیعه همواره مانع تحقق اهداف شوم آنها است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تاکید براین که روحانیت در خط مقدم بصیرت‌بخشی در جامعه قرار دارند، تصریح کرد: امروز یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان هدایت و روشنگری جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که روحانیت به عنوان پرچمدار عرصه تبلیغ دین و حافظ مرزهای عقیدتی در جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع اصلی مبانی دینی در جامعه بوده و در این راه از خودگذشتگی های فراوانی داشته است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که نقش روحانیت در طول تاریخ دفاع از حقوق مردم، پایداری و مقاومت در مقابل زورگویان و اعتلای پرچم توحید بوده است، افزود: منتقل کنندگان فرهنگ و معنویت جامعه، علما و روحانیانی هستند که با عبور از سختی‌ها و مبارزه با نفس به مقام علمداری صیانت از ارزش‌های اسلامی رسیدند.‌ 

وی با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی بدون نقش آفرینی روحانیت به پیروزی نمی رسید، گفت: به همین دلیل یکی از تلاش‌های هدفمند نظام سلطه نیز خدشه‌دار کردن نقش روحانیت در نظام اسلامی است که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

وی با بیان این که عده ای از محبوبیت حوزه و روحانیت در جامعه عصبانی هستند و تلاش می کنند به هر طریقی از این محبوبیت بکاهند، خاطرنشان کرد: اگر مردم از حوزه هاي علميه خود را بي نياز ببينند و طلاب را قادر به برآورده ساختن نيازهاي خود نبينند، ديگر ديدشان هم چون گذشته به حوزه و طلاب نخواهد بود.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که البته حوزه و روحانیت نیز نباید از این توطئه خطرناک دشمنان نیز غافل شوند و این خطر را جدی بگیرند، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان مرجع فکری، فرهنگی و ایدئولوژیک در جامعه اسلامی نقشی محوری در بسیاری از تحولات جامعه اسلامی بر عهده داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید یک شناخت عمیقی نسبت به نیازهای جامعه داشته باشند، خاطرنشان کرد: یک روحانی نیازهای جامعه را نشناسد نمی تواند برای آن پاسخی مناسب و اقناع کننده ارائه کند.

وی با بیان این که جایگاه حوزه و روحانیت نظریه پردازی و ارائه تئوری های دینی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها تلاش می کنند جایگاه روحانیت را به برخی امور سطحی و اجرایی تنزل دهند.

حجت الاسلام شعبانی با تأکید براین که حوزویان باید علم خود را مطابق با نیازهای روز جامعه تقویت کنند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که نتواند همگام با شرایط روز جامعه علوم خود را به روز کند نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد و در این صورت مردم از او فاصله خواهند گرفت.

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه باید بسترهای لازم را جهت شکوفایی استعدادهای طلاب جوان و مستعد در جامعه فراهم کنند، خاطرنشان کرد: باید از چنین ظرفیت های ارزشمندی در جهت تأمین نیازهای جامعه بهره لازم گرفته شود.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و رونق مدارس علمیه هستیم، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت طلاب جوان و مستعد زمینه تقویت رونق در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha