شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی

استاد حوزه علمیه همدان گفت: امروزه طلاب به عنوان مبلغان اصلی دین وظیفه سنگینی داشته و همواره باید با حسن خلق و رفتار مناسب مبلغ خوبی برای دین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی، استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان، در جلسه درس اخلاقی که ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث اخلاص در عمل، گفت: اخلاص در عمل موجب پیشرفت در کارها می شود.

وی ادامه داد: از جمله مطالبی که مرتب در قرآن و احادیث به آن اشاره شده، ضرورت اخلاص در عمل است، چرا که با اخلاص در عمل کار ها مورد قبول واقع خواهد شد.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: طلاب همان گونه که برای رضای خدا در حوزه قدم نهاده اند، باید در طول مسیر طلبگی کار های خود را در جهت رضای خدا و اعتلای علم و تقوا  انجام دهند.

وی افزود: اخلاص در عمل موجب تطابق گفتار و رفتار می شود و در این صورت مخاطبان به خوبی و با اعتماد معارف دین را از ما دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی اظهار کرد: امروزه طلاب به عنوان مبلغان اصلی دین وظیفه سنگینی داشته و همواره باید با حسن خلق و رفتار مناسب مبلغ خوبی برای دین باشند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که سبب پیشرفت در مسایل تبلیغی می شود، خود باوری و اعتماد به وعده های الهی است که طلاب همواره باید به آن ها احتمام داشته باشند. ما باید در طول زندگی خدا ترس بوده و مردم را هم به این راه که مسیر کمال حقیقی و سعادت انسانی است ارشاد کنند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان افزود: طلاب باید معارف قرآن و احادیث را سر لوحه زندگی خود قرار دهند تا علاوه بر گفتار، در رفتار هم مبلغ خوبی برای معارف حق اسلام و اهل بیت(ع) باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha