جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عیادت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی، جاشنین مدیر حوزه علمیه اصفهان، به همراه برخی از معاونان حوزه استان، از آیت الله مستجابی در بیمارستان الزهرا(س) عیادت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین باطنی، جاشنین مدیر حوزه علمیه اصفهان به همراه برخی از معاونین حوزه استان از آیت الله مستجابی که مدتی است  در بیمارستان الزهرا(س) بستری شده بودند، عیادت کردند و از دکتر معالج و مسئولین بیمارستان جویای روند درمانی و احوال این عالم ربانی شدند.

 روز گذشته آیت‌الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان، استاندار اصفهان و جمعی از فرماندهان انتظامی و لشکری از این عالم ربانی عیادت کرده بودند.

آیت اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف به مستجاب الدعواتی، در ۱۳۰۲ به دنیا آمد.

این  عالم ربانی به علت نسبت خانوادگی و اینکه خود از خاندان صدر است، از جوانی رابطه‌ای نزدیک و صمیمی با امام موسی صدر داشته است . آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزه علمیه تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد.

او یکی از مبارزان سیاسی در دوره ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود.

آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزه شعر و ادب و هنر دارد.یاران موافق خاطرات شخصیت نود و چهار ساله‌‌ای ا‌ست که حداقل 80 سال یاد مانده‌های ذهنی دارد.

آیت‌الله مستجابی مردی ا‌ست با روحیات خاصی که او را از بیشتر هم‌سلکان خود جدا می‌کند. یک روحانی، عبا و عمامه به سر، اما روحیه پهلوانی‌اش برجسته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha