پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشییع شهید

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که شهدا مردان بزرگی بودند که در مسیر حفظ انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب گام برداشتند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهدا در جامعه ضروری است و باید نسل امروز با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز درجمع طلاب واساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع)  به بازگشت پیکرهای مطهر شهدای گمنام و تشییع این کبوتران خونین بال در روزهای آینده در استان اشاره کرد و گفت: شهدا نزد خداوند متعال دارای جایگاه والا و رفیعی هستند، چرا که مبارزه در راه خدا شکست ندارد و هرکسی در این راه جهاد کند بی شک به پیروزی دست خواهد یافت.

وی با بیان این که کسانی که در راه دفاع از خاک و ناموس و دینشان در مقابل دشمنان ایستادند و جان خود را ازدست دادند با خدا معامله کردند، افزود: شهدا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین منافع و ذخایر معنوی ما در دفاع مقدس هستند، و بی شک این ذخایرمعنوی  هیچ گاه تمام شدنی و فراموش شدنی نیستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که شهدا مردان بزرگی بودند که در مسیر حفظ انقلاب اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب گام برداشتند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهدا در جامعه ضروری است و باید نسل امروز  با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی شهیدانمان را تشییع می کنیم که عزادار شهادت دختر گرامی پیامبرمان می باشیم و این از آن روست که بدانیم و فراموش نکنیم که سرمایه ارزشمند شهادت، میراث مکتب اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد:  فاطمه زهرا(س) اولین شهید از اهل بیت(ع) پیامبر است و خط سرخ شهادت از زهرا(س) آغاز شد و همچنان ادامه دارد و همین موجب بقاء اسلام و تشیع گردید.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت:  پیام شهدای راه فضیلت همان پیام های قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت است که هر گاه جامعه میل به سرخوردگی و یاس پیدا می کند، شهدا به عنوان موتور محرک معنوی جامعه پیام حرکت و امیدواری را به جامعه القا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha