شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مبلغان دینی برای اثرگذاری فعالیت های تبلیغی خود بر نسل جوان نیازمند شناخت دقیق از فضای جامعه هستند، گفت: یک مبلغ باید در ابتدا با نیازهای نسل جوان آشنا شود و با شناخت صحیح از آن نیازها نسخه تبلیغی مورد نیاز مخاطب را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه آموزشی مبلغان طرح مدارس امین استان، در قائمشهر بر ضرورت حضور پررنگ تر مبلغان دینی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروز فضاهای تبلیغی در کنار آسیب هایی که ممکن است با خود به همراه داشته باشد می تواند ظرفیت مناسبی برای تبلیغ معارف دینی در جامعه باشد.

وی با بیان این که امروز بخش مهمی از جامعه امروز از ظرفیت فضای مجازی برای برنامه های متعددی استفاده می کنند، افزود: فضای مجازی در جامعه جزء لاینفکی از زندگی فردی و اجتماعی مردم به ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بیان این که امروز آشنایی طلاب و مبلغان دینی با فضای مجازی بیش از پیش ضرورت دارد، تصریح کرد: بخش مهمی از تمرکز فعالیت های ضد فرهنگی و دینی امروز در فضای مجازی متمرکز شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب شبهات اعتقادی بسیاری را در فضای مجازی ترویج می کنند، خاطرنشان کرد: حضور هدفمند و مستمر مبلغان دینی در این فضا می تواند از آسیب های احتمالی و ایجاد فضای مخرب در جامعه بکاهد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مبلغان دینی برای اثرگذاری فعالیت های تبلیغی خود بر نسل جوان نیازمند شناخت دقیق از فضای جامعه هستند، افزود: یک مبلغ باید در ابتدا با نیازهای نسل جوان آشنا شود و با شناخت صحیح از آن نیازها نسخه تبلیغی مورد نیاز مخاطب را ارائه دهد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع مبلغان دینی به دلیل عدم شناخت صحیح مخاطب مطالب غیر ضروری و نامتناسب با نیازهای فرد مقابل را ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: تبلیغی که بدون شناخت انجام می شود نه تنها اثرگذاری مطلوبی در پی نخواهد داشت، بلکه می تواند اثرات سوء را نیز به دنبال داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود زمان شناسی را یکی از نیازهای مهم تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی باید زمان شناس باشند و با توجه به نیاز جامعه به تبلیغ معارف اسلامی بپردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تبلیغ و تبیین دستاوردها و خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی را یکی دیگر از وظایف مهم مبلغان دینی در شرایط امروز جامعه برشمرد و گفت: مبلغان دینی به دلیل ظرفیت های تبلیغی که در اختیار دارند می توانند در این بخش بسیار اثرگذار باشند.

وی با بیان این که هدف دشمن نادیده گرفتن دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این مقطع حساس رسالت روحانیت به عنوان چشمان بیدار انقلاب و نظام اسلامی در خنثی کردن توطئه های دشمن بسیار مهم و راهگشا است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که نسل جوان جامعه باید بدانند که این انقلاب چهل سال است که مورد شدید ترین هجمه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمنان و بدخواهان قرار دارد، افزود: به طور حتم هر حکومتی تا این سطح مورد هجمه های دشمن قرار می گرفت تاکنون برچیده می شد، اما انقلاب اسلامی علیرغم همه این دشمنی ها هر روز مقتدرتر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت را نیز از دیگر اهداف و برنامه های دشمنان انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی تلاش می کند مجموعه حوزه و روحانیت را یک جریان ناکارآمد در کشور معرفی کند که باید هوشیار باشیم.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی در داخل همگام با دشمن این خدمات ارزشمند را نایده می گیرند، افزود: این خدمات به معنای وجود نقاط ضعف در جامعه روحانیت نیست، بلکه تنها گوشه ای از فعالیت های روحانیت در حفظ و پشتیبانی از نظام اسلامی بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هر چه در توان داشت برای اعتلا و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی به صحنه آورد، تصریح کرد: روحانیت چه در دوران نهضت و چه در جنگ تحمیلی نقش محوری و اثرگذاری در راهبردهای کلان کشور ایفا کرده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت هم در دوران نهضت، دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم آل الله شهید داده است، خاطرنشان کرد: شهدای روحانیت به تناسبت جمعیت این قشر، بسیار بیشتر از دیگر اقشار جامعه در دفاع مقدس بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha