جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه و روحانیت تاکید کرد و بیان داشت: در جامعه الزهرا(سلام الله علیها) گامهایی برای گردآوری و تحقق سخنان رهبری در خصوص حوزه علمیه خواهران برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی عصر امروز در دیدار با نویسنده و دست اندرکاران رونمایی مجموعه ۱۵ جلدی «منشور روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی»، با اشاره به اینکه ارزش اثر در دو بعد محتوا و مولف سنجیده می شود گفت: این اثر از هر دو بعد ارزشمند است، از حیث مولف، اظهار نظرهای کسی جمع آوری شده که دیدبان جامعه و امت اسلامی است و نسبت به همه ظرفیت ها، تنگناها و مشکلات آشنایی کامل داردو همه عمرشان را در یک جهاد مستمر فراگیر برای تحقق اهداف روحانیت از تبعید و زندان تا رهبری جامعه اسلامی سپری کردند.

وی ادامه داد: این اثر از حیث موضوع و محتوا هم بسیار مهم است چرا که بی تردید تاثیرگذارترین قشر بر آینده کشور به صورت مثبت یا منفی روحانیت است و این مطلب موید روایی هم دارد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند:  «صِنفانِ مِن اُمَّتي إذا صَلُحا صَلُحَت اُمَّتي و إذا فَسَدا فَسَدَت اُمَّتي؛ الفُقَهاءُ و الاُمَراءُ. دو گروه از امّت من هستند كه اگر آنها درست شوند امّتم درست شود و اگر آنها فاسد گردند امّتم فاسد گردد؛ فقيهان و زمامداران.»

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه عناوین و سرفصلها نشان می دهد برای تدوین این اثر استقصای کاملی صورت گرفته است، بیان داشت: تایید این مجموعه از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب بر وثاقت آن می افزاید.

وی اظهار داشت: خاطراتی که افراد از رهبری دارند می تواند تکمیل کننده این اثر باشد از این رو پیشنهاد می شود با اعلام یک فراخوان و جمع آوری خاطرات، این مجموعه تکمیل شود.

مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با بیان اینکه برخی موضوعات این اثر باید مورد بحث و مناظره قرار بگیرد تا در سایه تضارب آرا و گفتگوها به یک گفتمان تبدیل شود گفت: در این راه نباید نگران نظرات مخالف هم بود چرا که در این مناظرات علمی، دیدگاهی که استدلال قوی تری دارد مقبول و به گفتمان تبدیل می شود.

وی در ادامه بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه و روحانیت تاکید کرد و بیان داشت: در جامعه الزهرا(سلام الله علیها) نیز گامهایی برای گردآوری و تحقق سخنان رهبری در خصوص حوزه علمیه خواهران برداشته شده که مورد عنایت ایشان نیز واقع شده است.

وی در پایان از دست اندرکاران این اثر خواست تا با توجه به شرایط روز نسخه دیجیتالی این مجموعه را تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha