جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آنکارا

حوزه/ پروفسور جمیل حاک یمز با بیان این که نشست و هم اندیشی علما و اساتید مسلمان تاثیرات عمیقی را در ساحت های اجتماعی و سیاسی ایجاد خواهد نمود، گفت: ارتباط و تعاملات علمی قدمی هر چند کوچک ولی راهگشا در پیمایش قدم های بلند پیش روست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پروفسور جمیل حاک یمز، رئیس هیئت اساتید دانشگاه ترکیه، در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن تقدیر و تشکر از میهمان نوازی ملت ایران، خاطرنشان کرد: جمع اساتید دانشگاه ترکیه در زمینه تشیع به صورت علمی و با دقت ورود نموده، ضمن توجه به مقامات تئوریک دانشی، به صورت عملی و کاربردی این مهم را مورد توجه قرار داده است.

وی توجه به غنای علمی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: استفاده بهینه از غنای فرهنگی ملت ها به منظور رشد مجامع علمی جهان اسلام، از مهمترین اهداف اسلام شناسان مسلمان به شمار می رود.

پروفسور جمیل حاک یمز حضور چشم گیر مردم ایران در راهپیمایی ملی 22 بهمن این کشور را مایه مسرت و شادی تمام مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی مقتدر و یک پارچه که توانسته در عرصه های بین المللی اقتدار خود را به اثبات رساند، مایه مباهات و خوشحالی تمام مسلمانان و آزادگان جهان است.

این استاد دانشگاه ترکیه رفت و آمدها و برگزاری نشست های علمی را قدمی کوچک ولی راهگشا در پیمایش قدم های بلند تر و والاتر در آینده دانست و ابراز داشت: نشست و هم اندیشی علما و اساتید مسلمان دستاوردهای قابل توجهی را برای تمام مسلمانان به دنبال خواهد داشت.

پروفسور جمیل حاک یمز با اشاره به این که زبان ترکی و زبان فارسی تأثیرات مهمی را در گسترش علوم اسلامی رقم زده است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا دانشگاه های اسلامی ایران و ترکیه ضمن بهره مندی حداکثری از دانش های تولیدی در دو کشور، به ترجمه تولیدات علمی فاخر، توجه روز افزون تری داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha