جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس انستیتو اسلامی مسکو  دمیر محی الدین اف

رئیس انستیتو اسلامی مسکو گفت: در عصر امروز منابع کاذب اینترنتی تاثیر زیادی بر اذهان ملت و جامعه می‌گذارند و در روند روابط بین مذهبی و بین ملیتی دخیل هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه ، "دمیر محی الدین اف" در رابطه با افتتاح مرکز فرهنگی-روشنگری «دار» اظهار داشت: "با نهایت خرسندی اعلام میدارم که به یاری خداوند امت مسلمان روسیه یک هدیه بسیار بزرگ، مرکز بزرگ فرهنگ اسلامی، مرتبط با خانواده، فرزندان، جوانان دریافت نموده است. مرکز بزرگ فرهنگی مسلمانان «دار» (هدیه) در شهر مسکو باید محل ترویج و تبلیغ آن دسته از ارزش‌هایی باشد که بر اساس بشر دوستی، احترام متقابل تقریب و همکاری موجب اتحاد جامعه اسلامی و همچنین وحدت با افراد و پیروان دیگر ادیان و مذاهب می‌شود."

مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی-روشنگری اسلامی در شهر مسکو که در آن اهل مذهب، نمایندگان دولتی، متخصصین و عالمان و هنرمندان حضور یافتند، گامی در جهت تحقق برنامه اوفا "ولادیمیر پوتین" ریاست جمهوری می‌باشد.

دمیر محی‌الدین اف تصریح کرد: "ترویج و جامعه‌شناختی جدید اسلام بایستی به عنوان توسعه سلوک، تفکر، نگرش نسبت به حقیقت اجتماعی امروز اسلامی علیه ایدئولوژی افراطی در نظر گرفته شود و بررسی و ترویج یابد. مراکز علمی- روشنگری اسلامی، باشگاه‌های جوانان و بانوان در این مسیر بسیار حائز اهمیت است."

وی افزود: مفتی راویل عین الدین تنها شخصی است که به طور واقعی در پی تحقق برنامه اوفا ریاست جمهوری است. دو سال قبل، در شهر سن پترزبورگ، مفتی یک مرکز مثل همین مرکز با نام «لوپ» بازگشایی کرد. در رستوف نیز این مرکز وجود دارد و هم اکنون مرکز فرهنگی-روشنگری اسلامی در شهر مسکو افتتاح گردید.

محی‌الدین اف ادامه داد: این مرکز فرهنگی-روشنگری اسلامی پیشرفته و بزرگ مجهز به تجهیزات روز آموزش، نه تنها گامی در جهت تحقق دستورات مذکور در برنامه اوفا می‌باشد، بلکه بایستی نوعی ابزار و مرکز تقریب فرهنگی مهاجران نیز باشد و در آن آموزش‌های دینی و روشنگری و علمی- آموزشی توسط اساتید و علما برجسته، از قبیل فارغ‌التحصیلان انستیتو اسلامی مسکو، دانشگاه دولتی مسکو و دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ نیز اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: چنین مراکزی در عصر امروز که منابع کاذب اینترنتی تاثیر زیادی بر اذهان ملت و جامعه می‌گذارند و در روند روابط بین مذهبی و بین ملیتی دخیل هستند، بسیار ضروری است، البته در شهر بزرگی چون مسکو، این مرکز کافی نیست، ولی نشان از شروع و تداوم افتتاح اینگونه مراکز فرهنگی است. سازمان‌های دولتی محلی و فدرال از این گونه طرح‌ها استقبال و حمایت نمودند، به یاری خداوند در آینده شاهد افتتاح شمار بسیاری از این قبیل مراکز فرهنگی و روشنگری خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha