سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رضا شاکری-معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی

حوزه/ معاون تربیتی و فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه گفت: به برکت المصطفی حدود ۵۰۰ مرکز قرآنی در دنیا راه اندازی شده و امروز هریک از فارغ التحصیلان المصطفی عهده دار راه اندازی یک مرکز قرآنی در شهر و کشور خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری، صبح امروز در اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، در اصفهان با بیان این که جشنواره بیست و سوم چهره قرآنی جمهوری اسلامی را به رخ دنیا کشیده است، اظهار کرد: هدف این جشنواره ایجاد یک نهضت عظیم قرآنی در دنیا است.

وی با بیان اینکه این جشنواره انس و الفت با معارف قرآن و اهل بیت(ع) را ایجاد کرده است، افزود: یکی از اهداف مهم ما معرفی الگوهای قرآنی است، چراکه قرآن ساحت های گوناگونی دارد و امسال با نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری، ساحت اخلاقی قرآن هدف قرار گرفت

معاون تربیتی و فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: به برکت المصطفی حدود 500 مرکز قرآنی در دنیا راه اندازی شده و امروز هریک از فارغ التحصیلان المصطفی عهده دار راه اندازی یک مرکز قرآنی در شهر و کشور خود هستند. همچنین به دنبال راه اندازی مدارس  قرآنی هستیم.

وی بیان کرد: در این جشنواره بیش از 11هزار طلبه غیر ایرانی در رشته های مختلف شرکت کردند که بیش از 5هزار نفر از آنها از طلاب خارج از کشور بودند. خانواده های طلاب نیز در فرایندی مستقل درگیر جشنواره شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری افزود: به موازات این جشنواره، جشنواره قرآنی برای همسران طلاب غیر ایرانی نیز برگزار شده است و برای نخستین بار کارکنان و اساتید جامعه المصطفی هم در این جشنواره بین المللی شرکت کرده اند.

معاون تربیتی و فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه ابراز کرد: هدف ما در این جشنواره ارتقا توانمندی های قرآنی طلاب غیر ایرانی است، به نحوی که قرائت صحیح و خوش لحن برای فارغ التحصیلی طلاب غیر ایرانی الزامی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha