شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ پزشکان باید بدانند که هیچ کاری بالاتر از کار آن‌ها نیست به همین علت نباید درمان مردم را با پول عوض کنند که در این صورت است که می‌توانند به معنویت اسلامی برسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی صبح امروز در پنجمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه بسیاری از پزشکان بر خلاف گذشته مبالغ سنگینی را از مردم دریافت می‌کنند، گفت: در گذشته پزشکی یک حرفه الهی بود و پزشکان در کوچه‌ها و خیابان‌ها به دنبال دوای بیماران بودند و مردم نیز به این افراد حق‌القدم می‌دادند.

وی افزود: پزشکان مؤمن با استفاده از معنویت عملکرد خود را با نگاه به رضایت خداوند متعال دنبال می‌کند اما در غیر این صورت پزشکان در حقیقت معنویت غربی، مادی و انگلیسی را دنبال کرده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اگر فردی با عملکرد خود معنویت را به مردم تعلیم دهد می‌تواند در جامعه یک نقش متفاوت را ایفا کرده و با افزایش تاثیرگذاری خود نزد خداوند متعال یک جایگاه متفاوت‌تری را به خود اختصاص دهد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق سلامت معنوی نیازمند توجه ویژه مردم و پزشکان است، عنوان کرد: امیدواریم دستگاه‌های مرتبط نگاه ویژه‌ای به موضوع داشته و حمایت‌های لازم را دنبال کنند تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: امیدواریم بیمارستان‌ها و مطب‌ها اسلامی باشند و پزشکان خود را برای رضای خداوند متعال وقف کنند که در این صورت هر پزشک یک الگو خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: پزشکان باید بدانند که هیچ کاری بالاتر از کار آن‌ها نیست به همین علت نباید درمان مردم را با پول عوض کنند که در این صورت است که می‌توانند به معنویت اسلامی برسند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha