سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: مشکل اساسی در لبنان این است که اکثر طلّاب همزمان هم درس می خوانند و هم کار می کنند و پیشنهاد ما این است که وقت کافی برای تحصیل اختصاص بدهند و نیاز های زندگی برای آنها تأمین شود، تا مجبور به کار کردن نشوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: مشکل اساسی در لبنان این است که اکثر طلّاب همزمان هم درس می خوانند و هم کار می کنند و پیشنهاد اصلی این است که وقت کافی برای تحصیل اختصاص داده شود و نیاز های زندگی برای طالب علم تأمین شود، تا مجبور به کار کردن نشوند.

وی اشاره کرد: حوزه های علمیه لبنان بسیار خوب کار می کنند و برخی از آن ها از راهنمایی و شیوه حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمیه استفاده می کنند و برخی دیگر از تجربه های حوزه های علمیه عراق و ایران استفاده می کنند.

شیخ قاسم ادامه داد: حوزه های علمیه در مناطق مختلف لبنان برای فارغ التحصیلی طلاب تلاش می کنند، اما نیاز به حوزه علمیه قم و نجف اشرف بسیار ضروری است.

وی افزود: تجربه کنونی و شیوه حوزه علمیه قم، بسیار پیشرفته و گسترده است و باید از آن در بحث خارج و سطوح عالی تحصیلات استفاده شود.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مشکل اصلی در لبنان است که اغلب طلاب همزمان به تحصیل و کار مشغول هستند و این مسئله باعث ضعف آنان در پایه و مقدمات می شود و به رشد توانایی ها برای رسیدن به اجتهاد یا مراتب بالاتر کمکی نمی کند و ان شاء الله برای این مشکل راه حلی خواهیم یافت.

وی افزود: راه حل دیگر، برگزاری امتحانات و مصاحبه های ورودی به حوزه های علمیه است تا فرد تنها برای گذراندن مقاطع تحصیلی در حوزه وارد نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha