پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که متأسفانه هدف برخی از ورود به حوزه اخذ مدرک است، تصریح کرد: وجود چنین نگاهی در یک طلبه بسیار آسیب زا است، چون مدرک گرایی با اصول و مبانی اصلی حوزه در تضاد جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمد خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در جمع طلاب این مدرسه، کسب علم دین و تهدیب نفس را مهم ترین وظیفه طلاب دانست.

وی با بیان اینکه یک طلبه نباید دغدغه ای جز علم آموزی و کسب تقوا داشته باشد، افزود: طلاب باید خوب درس بخوانند و شناخت آنها از مفاهیم الهی گسترش یابد تا بتوانند نیازهای جامعه را در حوزه دینی و فرهنگی برآورده کنند.

حجت الاسلام خوبانی با تاکید براین که طلاب باید نگاه مادی را کنار بگذارند و تنها به فکر تقویت معنویت و تحصیل علم باشند، خاطرنشان کرد: فلسفه حوزه علمیه نیز همواره توجه به بعد معنوی طلاب بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و بزرگان دینی ما در وهله اول همواره نسبت به مسایل معنوی و تهذیبی طلاب تاکید ویژه داشتند، افزود: این نگاه و دغدغه امروز نیز در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که متأسفانه هدف برخی از ورود به حوزه اخذ مدرک است، بیان داشت: وجود چنین نگاهی در یک طلبه بسیار آسیب زا است، چون مدرک گرایی با اصول و مبانی اصلی حوزه در تضاد جدی است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که طلبه باید نیت خود را الهی کند و تنها برای رضای خداوند متعال درس بخواند، تصریح کرد: نگاه مادی هیچ گاه موجب پیشرفت و تعالی یک طلبه در حوزه نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه صاحب دارند و صاحب اصلی آنها حضرت ولیعصر (عج) است، ادامه داد: طلاب به عنوان سرباز حضرت باید همه توان خود را در جهت رضایت آن حضرت بکار گیرند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قایمشهر با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهم ترین پشتوانه فکری و معنوی جامعه اسلامی بوده اند، بیان داشت: امروز نیز حوزه های علمیه یکی از مهم ترین مراکز رشد دین و معنویت در جامعه به شمار می روند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که رشد و گسترش دین در جامعه اسلامی مرهون تلاش های حوزه و روحانیت است، افزود: امروز حوزه های علمیه مرجع فکری، فرهنگی و ایدئولوژیک نظام اسلامی به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان از نقش محوری و تعیین کننده روحانیت در بخش های مختلف جامعه به شدت عصبانی و هستند، گفت: مهم ترین هدف دشمن در چهار دهه اخیر تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت با ناکارآمد جلوه دادن این رکن مهم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، بدون حوزه و روحانیت هویت دینی و فرهنگی خود را از دست خواهد داد، افزود: هدف دشمن نیز از کمرنگ نشان دادن نقش حوزویان در جامعه، تضعیف این نهاد محوری در نظام اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که امروز بصیرت، آگاهی و تصمیم گیری صحیح می تواند در خنثی کردن نقش های دشمن علیه روحانیت بسیار اثرگذار باشد، افزود: باید حضور روحانیت در اجتماع بیش از پیش گسترش یابد تا فرصت تحرک از دشمنان علیه دین و انقلاب صلب شود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره این که حوزه های علمیه یکی از مهم ترین و اثرگذارترین مراکز دینی در جامعه محسوب می شوند، ادامه داد: رشد دین و معنویت در جامعه با همکاری و تعامل با این مرکز مهم تحقق پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحانیت مهم ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی در عرصه ها و صحنه های مختلف بوده است بیان داشت: امروز این انقلاب برای بقا و ماندگاری به نقش آفرین روحانیت نیازمند است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که دشمنان به دنبال گسترس بی اعتمادی در جامعه هستند، ادامه داد: ایجاد فاصله میان مردم و مسؤولان جزیی از پروژه نرم دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha