جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهمیت فهم مرجعیت قرآن، زبان قرآن را بهترین راه ایجاد فهم مشترک در ارتباطات بین مسلمانان دانست.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین مدنی امروز در همایش حافظان قرآن کریم که به همت جامعه الزهرا(س) در این مرکز حوزوی برگزار شد با ابزار خرسندی از روند فعالیت های قرآنی در این مرکز گفت: خرسند هستیم که با حضور حافظان قرآن و مربیان و اساتید و طلاب عطر و بو و رنگ قرآن در جامعه الزهرا(س) پیچیده است.

وی افزود: درست است که امروز فعالیت های خوبی در این مرکز در حال انجام است ولی باید بپذیریم که با جایگاه مطلوب فاصله داریم که این فاصله باید به هر شکل پر شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) بیان کرد: قرآن آموزی دارای اهمیت است ولی قطعا طلاب وظیفه سنگین تری در این زمینه دارند؛ زیراپیرو اهل بیتی هستیم که قرآن در بیت آنها نازل شده و بزرگ مفسران و مبینان قرآن هستند.

وی گسترش حافظان قرآن در جامعه الزهرا(س) را از امری مهم و ضروری دانست و گفت: این پیشرفت باید به شکل هدفمند و با برنامه ریزی منظم انجام شود یعنی در انتهای امسال برآوردها باید به سمتی پیش برود که از نظر کمی در سال آینده شاهد افزایش تعداد حافظان باشیم.

استاد جامعه الزهرا بیان کرد: قرآن برای اولیای الهی به عنوان یک معشوق مطرح است است؛ باید از خدا بخواهیم که لذت قرائت و انس قرآن را درک کنیم؛ برداشت ما از قرآن خوانی سر مبارک حضرت امام حسین(ع) چیست؟ آیا غیر از عشقی است که میان امام با قرآن وجود دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با ذکر حدیثی از حضرت زهرا(س) در خصوص علاقه خاص ایشان به قرآن کریم بیان کرد: حضرت در این حدیث بیان کردند که من از دنیای شما چند چیز را دوست دارم؛ نکته این است که حضرت زهرا در دو حدیث از عبارت دنیای شما استفاده می کند.

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: این گفته در حالی است که دنیایی که خداوند خلق کرده است در همه حالات زیبا است و در همه جا جمال است؛ حضرت بیان می کند که از همه عناصری که از مردم دلبری می کند سه چیز برای من زیبا است که اولین آن نظر به چهره رسول الله است.

مدیر جامعه‎الزهرا(س) اظهارکرد: دومین محبوب حضرت زهرا(س) انفاق در راه خدا است؛ روزی که مادیات از کف ایشان خارج می شوند ایشان احساس سرور می کنند؛ سومین محبوب حضرت زهرا(س) نظر ونگاه به کتاب الهی است.

حجت‎الاسلام والمسلمین مدنی گفت: زندگی انسان با قرآن و انس با کلام وحی متحول می شود؛ قرآن دارای چهار مرجعیت است که اولین آن شامل مرجعیت علمی، است؛ اگر فقه و اصول و تعلیم و اصول و سیاست و اجتماع و فرهنگ ما معطوف به قرآن شد می توانیم بگوییم که مرجعیت قران را پذیرفتیم.

وی اظهارکرد: مرجعیت ذکری و عملی و سیاسی اجتماعی از دیگر ساحات مرجعیت قرآن کریم است؛ امروز ادعای پیام جهانی برای همه کشورهای دنیا داریم؛ اگر بخواهیم در دنیای اسلامی حرفی برای گفتن داریم با توجه به اختلافات مبنایی تنها می توانیم به قرآن تمسک کنیم؛ اگر در این زمینه ضعف داشته باشیم در ارتباط با جهان اسلام ضعف خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: زمانی که وزیر اوقاف سعودی در دیدار با نابغه قرآنی کشورمان باقی مانده سید محمدحسین طباطبایی را به عنوان تبرک می نوشد، آن هم در حالی که وهابیون اصلا به چنین مسایلی اعتقاد ندارند، نشان می دهد که زبان قرآن چگونه حقانیت مکتب ما را ثابت می کند و می توانیم با آن با همه دنیا و جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha