شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دومین روز کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی

حوزه/ عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای مجازی در کشورهای مقتدر شرق و غرب کنترل‌شده است اما در کشور ما بر مسئله فضای مجازی و نظارت بر آن کنترلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  محمد حسین صفارهرندی در دومین روز از نخستین کنفراس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در قم با تأکید بر اینکه اختلافات موجود در زمینه فرهنگ ملی و ایرانی مبنایی است، اظهارداشت: نگاه جهانی نیز این شلختگی را که در حوزه فرهنگ داشتیم را ندارد، مثلاً مفهوم تهاجم فرهنگی مفهومی جهانی شده است و دیگر کشورها نیز بر امر تهاجم فرهنگی صحه می‌گذارند.

وی با بیان اینکه قوه مجریه در رابطه با پیاده شدن سند مهندسی فرهنگی مقاومت دارد، گفت: این اختلاف‌نظر مبنایی بوده و فقط اختلاف‌سلیقه نیست، با رها کردن مسائل حوزه فرهنگ و اجتماعی زمینه جهنمی شدن افراد را فراهم می‌کنیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما دوره‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم که اساساً بحث سیاست‌های کلی به مفهوم فعلی آن مطرح نبوده و حتی سیاست‌گذاری‌های پایین‌دستی هم به شکلی که امروز با آن مواجه هستیم در یک مقطع طولانی چنین نگاهی را نداشته‌ است.

وی افزود: از زمانی که مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد صحنه سیاست‌گذاری به‌مثابه مشاور رهبری شد، شاهد آن هستیم که سیاست‌گذاری‌های کلی وارد صحنه مدیریت کلان کشور شده و ازآنجایی‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان امام راحل و دوره زعامت مقام معظم رهبری به‌عنوان محل اصلی سیاست‌گذاری در بخش فرهنگ پیش‌بینی‌شده بود، شاید به نظر برسد که ابهامی در شأن مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تعداد قابل‌توجهی از اسناد آماده و تحویل رهبر معظم انقلاب شده بود، اما به دلیل آنکه در تدوین این اسناد دچار یک خامی در حوزه عظیم فرهنگ بوده  رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ نکردند و دست نگه داشتند و این امر به معنای داشتن یک نگاه عمقی برای مقوله فرهنگ از جانب ایشان است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha