چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمد جوادموسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر از میزبانی این شهر برای یک لاله خوش‌نام و نشان دفاع مقدس خبر داد و گفت: با توجه به درک نکردن نسل جوان امروز و دانشجویان از دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد تحول در دانشگاه‌ها و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها یک ضرورت مهم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید محمد جوادموسوی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های استقبال، وداع، تشییع، خاک‌سپاری و بزرگداشت شهید گمنام در مهدی‌شهر به میزبانی سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر، با اشاره به نقش دانشگاه در تحول‌آفرینی جامعه اظهار داشت: دانشگاه نقش مؤثر و تحول‌آفرینی در جامعه دارد و با توجه به درک نکردن نسل جوان امروز و دانشجویان از دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد تحول در دانشگاه‌ها و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها یک ضرورت مهم به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر با بیان اینکه فراهم‌سازی زمینه‌ای برای فریفته دنیا نشدن دانشجویان به پست، مقام و مدرک می‌تواند از دیگر اهداف تشییع و خاک‌سپاری پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر باشد، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند که «شهدا شمع محفل بشریت هستند» و با توجه به اثرگذاری شهدا بر روی مردم در جامعه و با توجه به حسن عنایت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به دانشگاه‌ها، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور همواره میزبان شهیدان گمنام بوده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر چندین سال پیگیر این رویداد فرهنگی بوده است و 30 بهمن‌ماه نیز میزبان یک خوش‌نام و نشان زهرایی خواهیم بود.

جواد موسوی با بیان اینکه آئین وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام گمنام در روز یک‌شنبه 29 بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام علی (ع) مهدی‌شهر با سخنرانی سردار حسین دقیقی مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهید گمنام دوران دفاع مقدس دوشنبه 30 بهمن‌ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر و اقشار مختلف مردم ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از میدان امام رضا (ع) مهدی‌شهر تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر خاک‌سپاری خواهد شد.

وی گفت: مجلس بزرگداشت لاله خوش‌نام و نشان زهرایی سه‌شنبه یکم اسفندماه با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد بیت الزهراء (س) مهدی‌شهر با سخنرانی حجت‌الاسلام زین‌العابدین گلایری مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) مهدی‌شهر و با مداحی حاج مهدی فاطمی نیا برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر با اشاره به فضاسازی‌های لازم برای تشییع و تدفین این لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر از آماده‌سازی یادمان این آئین خبر داد و افزود: آماده‌سازی یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر حاصل تفکر گروه معماری این دانشگاه بوده که در حال فراهم‌سازی است.

وی از طلاب و روحانیون، اصناف، بسیجیان، مدیران، ورزشکاران، عشایر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف برای حضور در آیین‌های این لاله خوش‌نام و نشان زهرایی دعوت کرد.

جواد موسوی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تبیین و تشریح فرهنگ ایثار و شهادت برای برخی از دانشجویان با باورهای ضعیف نسبت به این فرهنگ ناب افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید و دانشجویانی که در عرصه جهاد و شهادت در دوران دفاع مقدس حضورداشته‌اند برای ایجاد پیوند میان دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌برداری کرده است و برای تبیین اینکه شهیدان انقلاب اسلامی برای حفاظت، حراست و صیانت از این مرزوبوم ایثار کرده‌اند و امنیت و آزادی امروز کشور مرهون و مدیون رشادت‌های آنان است جلساتی را با دانشجویان برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه الگوسازی از شهیدان انقلاب اسلامی نیاز ضروری امروز جامعه است، گفت: اگر در جنگ نرم امروز فرهنگ ناب ایثار و شهادت در جامعه نهادینه نشود برخی از جوانان جذب ظواهر دنیوی خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر با بیان اینکه کمیته‌های دانشجویی مرتبط با آیین‌های لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر تشکیل و نشست‌هایی با بسیج دانشجویی برگزارشده است، تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی حضور گسترده‌تر در آیین‌های لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های گسترده‌ای برداشته‌شده است.

وی با اشاره به مشارکت فعال خیرین در یادمان سازی با بیان اینکه یادمان‌های لاله‌های زهرایی تحت عنوان طرح‌های فرهنگی ماندگار در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود، افزود: برای احداث این پروژه خیرین یک‌سوم مبلغ یادمان را یاری کردند.

جواد موسوی با بیان اینکه برای حضور در منازل خانواده‌های شهدا با حضور تعدادی از دانشجویان برای ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت برنامه‌ریزی‌هایی شده است، گفت: در اطراف یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر به تعداد شهدای شهرستان مهدی‌شهر یک پرچم‌هایی قرار داده می‌شود تا یادآور ایثار و فداکاری‌های آن عزیزان باشد.

وی با اشاره به حضور آحاد مردم در تمام فصول سال در یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر برای بهره‌برداری معنوی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با حراست و نهادهای ذی‌ربط درب دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر برای حضور مردم در یادمان این شهید گمنام، همواره به روی مردم باز است.

ابتکار نو در احداث یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر

مسئول واحد عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اجرای یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های این یادمان اظهار داشت: برای ساخت پروژه یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر، یادمان‌های مختلفی را در سطح کشور بررسی و تفحص کرده‌ایم تا به یک طرح ویژه و ابتکار عمل نو برسیم.

علی محمودیان تصریح کرد: اجرای طرح یادمان لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر با معماری نوین و ابداع شیوه خلاقانه همراه است که در نوع خود در سطح کشور کم‌نظیر به شمار می‌رود که قابلیت برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مختلف دینی و مذهبی در تمام فصول سال را دارد.

50 دانشجو در قالب سفیر فرهنگی به تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازند

مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر در راستای برگزاری آیین‌های لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر اظهار داشت: 4 نشست با بسیج دانشجویی خواهران و برادران برگزارشده است و یک نشست با مسئول بسیج دانشجویی استان برای برنامه‌ریزی آیین‌های لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی در مهدی‌شهر داشته‌ایم.

مرتضی پارسا با تأکید بر حضور گسترده دانشجویان این استان در آیین‌های لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر تصریح کرد:50 نفر از دانشجویان در قابل سفیر فرهنگی در بخش‌های مختلف فضای مجازی و در میان خانواده‌ها، اقوام، خویشان و دوستان و مردم در جامعه به تبیین و تشریح فرهنگ ایثار و شهادت برای حضور حداکثری مردم در آیین‌های لاله زهرایی در دانشگاه آزاد اسلامی مهدی‌شهر می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha