جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوروزی

حجت الاسلام نوروزی به اهمیت جذب جوانان مستعد به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانش آموزان اهداف و برنامه های حوزه های علمیه را نمی دانند، لذا رسالت معلمین در این عرصه این است که بتوانند جوانان مستعد و علاقمند به حوزه های علمیه را شناسایی و معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی عصر روز گذشته در جمع معلمین منتخب استان قزوین گفت:  آنچه می‌تواند اندیشه و فرهنگ جهان غرب را به چالش بکشاند فرهنگ دینی و اصیل اسلامی بوده و دشمنان به شدت از این موضوع در هراس هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی همچنان با صلابت و اقتدار ادامه حیات دهد، باید برای تقویت ایمان و باورهای مردم تلاش کنیم و فرزندانمان را با فرهنگ‌ اصیل اسلامی آشنا نماییم.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: امروز باید اندیشه های اسلامی در محیط‌ های دانشگاهی و دانش آموزی حاکم شود و برای تحقق این مسئله، استادان حوزه، دانشگاه و معلمین باید در این راستا تلاش داشته باشند.

وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب حوزه‌ های علمیه به دلیل دوری از دانشگاه ها از پیشرفت‌ علمی کشور بی خبر بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وحدت حوزه و دانشگاه با هدف تقویت روشنفکری دینی از طریق تعامل فکری بین این دو نهاد، در اولویت قرار گرفت.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین بیان داشت: دشمن بعد از جنگ تحمیلی، افکار خود را روی فرهنگ متمرکز کرده و پی برده که فرهنگ مهم بوده وسعی می کند مردم را از فرهنگ اصیل دینی و ملی جدا کند.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام به دنبال استحاله فرهنگی جامعه هستند و با وارد کردن فرهنگ‌های متفاوت به کشور، قصد دارند مردم از فرهنگ اصیل دینی و اسلامی فاصله بگیرند، ولی غافل از اینکه ما امتی هستیم که فاطمیه و عاشورا را داریم و هرگز نمی‌تواند این دو را از ما جدا کند و شکست سختی خواهد خورد.

حجت الاسلام نوروزی به اهمیت جذب جوانان مستعد به حوزه های علمیه اشاره کرد، بیان داشت: بسیاری از دانش آموزان اهداف و برنامه های حوزه های علمیه را نمی دانند، لذا رسالت شما معلمین در این عرصه این است که بتوانید جوانان مستعد و علاقمند به حوزه های علمیه را شناسایی و معرفی نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha