سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فاطمیه

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که دلیل واقعی شهادت فاطمه زهرا(س) حمایت از ولایت بود و در آموزه‌های دینی ما نیز با تاکید بر ولایت پذیری، قبولی اعمال در گرو اصل ولایت و پیروی از آن است، اظهار کرد: الگوبرداری از سبک زندگی ایشان می‌تواند چون چراغی فروزان موجب سعادت هدایت جامعه امروز شود.

حجت الاسلام محمد رضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س) تنها شخصیتی هستند که خود، پدر، همسر و فرزندانش معصوم اند.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: فاطمه زهرا(س) در کنار رسیدگی به همه وظایف خانه‌داری و زندگی خود، کلاس درس قرآن برگزار می‌کردند و در مسایل اجتماعی و سیاسی نیز دخالت موثر داشتند.

وی با بیان این که دلیل واقعی شهادت فاطمه زهرا(س) حمایت از ولایت بود و در آموزه‌های دینی ما نیز با تاکید بر ولایت پذیری، قبولی اعمال در گرو اصل ولایت و پیروی از آن است، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) نخستین مدافع امامت و ولایت بود، لذا الگوبرداری از سبک زندگی ایشان می‌تواند چون چراغی فروزان موجب سعادت هدایت جامعه امروز شود.

حجت الاسلام اسماعیلی همچنین از برگزاری مراسم فاطمیه در حوزه علمیه قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته هر مدرسه برای خود مراسم عزاداری برگزار می کرد، اما امسال تصمیم گرفته شد که این مراسم عزاداری با حضور همه طلاب، اساتید و روحانیون، به مدت 5 شب و از 28 بهمن تا دوم اسفند، بصورت متمرکز در آستانه مقدسه حلیمه خاتون برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha