جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر - امام جمعه تنکابن

امام جمعه تنکابن با تأکید براین که روحانیان باید در منابر وخطابه های خود نسبت به خطرات فضای مجازی در جامعه روشنگری کنند، گفت: روحانیت به دلیل ارتباط و تعامل مناسب با مردم می تواند در این خصوص صحبت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن، امروز در نشست مشترک جامعه روحانیت شهرستان های رامسر و تنکابن که با موضوع «فضای مجازی و تأثیر آن بر خانواده» برگزار شد با اشاره به این که متأسفانه فضای مجازی اثرات نامطلوبی بر جامعه اسلامی داشته است، گفت: امروز این فضای ناسالم به یک معضل مهم اجتماعی برای جامعه و خانواده ایرانی تبدیل شده است.

وی با بیان این که فضای مجازی می تواند محاسنی هم برای جامعه داشته باشد، افزود: متأسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح این بخش تاکنون خسارت های بسیاری را به جامعه اسلامی وارد کرده است.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که مسؤولان باید فضای مجازی سالم و بی خطری را در اختیار جامعه به ویژه خانواده ها و نسل جوان قراردهند، تصریح کرد: متأسفانه این فضایی که امروز در قالب فضای مجازی در جامعه رایج است در مواردی بحران های بسیاری را در کشور ایجاد کرده است.

حجت الاسلام پوراکبر به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل دامنه دار شدن این حوادث فضای مجازی بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه حضور دشمن در فضای مجازی و مدیریت اغتشاشات کاملاً آشکار بود.

مدیر سابق حوزه علمیه بابل با تأکید براین که مسؤولان فکری به حال این فضای غیر مدیریت شده بکنند، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها که منافع سیاسی خود را در این فضاها می بینند، فضای مجازی را به حال خود رها کرده اند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان هر لحظه مطالب دروغ و غیر واقعی را با هدف ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی در فضای مجازی منتشر می کنند، بیان داشت: متأسفانه فضای مجازی امروز به ابزار مناسب دشمنان برای تبلیغ علیه نظام و انقلاب تبدیل شده است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که امروز شاهد گسترش روز افزون فضای مجازی در جامعه به ویژه در میان خانواده ها هستیم، تصریح کرد: در بسیاری از مواضع این فضا مشکلات و معضلات بسیاری برای خانواده ها ایجاد کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که چالش های فضای مدیریت باید شناسایی و مدیریت شود، گفت: مسؤولان نباید بگذارند دشمنان انقلاب در پوشش فضای مجازی اقدامات خرابکارانه علیه کشورمان انجام دهند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که متأسفانه علیرغم چندین سال از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هنوز در این خصوص اقدام ملموسی دیده نشده است، تصریح کرد: مسؤولان باید هر چه سریعتر به فکر جایگزین کردن شبکه های بومی و داخلی به جای فناوری های خارجی باشند.

حجت الاسلام پوراکبر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که روحانیان باید در منابر وخطابه های خود نسبت به خطرات فضای مجازی در جامعه روشنگری کنند، گفت: روحانیت به دلیل ارتباط و تعامل مناسب با مردم می تواند در این خصوص  صحبت کند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که دشمنان با سوء استفاده از احساسات نسل جوان تلاش می کنند چتر نفوذ خود را در کشورمان بگسترانند، تصریح کرد: روحانیت به عنوان مرجع فکری و دینی جامعه اسلامی وظیفه دارد در چنین شرایطی آگاهی را به جامعه تزریق کند.

مدیر سابق حوزه علمیه بابل با اشاره به این که نسل جوان امروز مهم ترین هدف دشمنان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب از فضای مجازی به عنوان ابزاری مهم برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده می کنند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که از فضای مجازی می توان به عنوان ابزار مناسبی برای رساندن پیام انقلاب به جهان بهره گرفت، تصریح کرد: باید از این ابزار مهم در جهت جهانی سازی گفتمان انقلاب بهره گیریم.

حجت الاسلام پور اکبر با اشاره به این که غرب سرمایه گذاری گسترده ای در عرصه فضای مجازی انجام داده است، گفت: هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه های اطلاع رسانی به صورت شبانه روزی علیه مبانی دینی و انقلابی ما تبلیغ می کنند و این یک تهدید است.

وی با تأکید براین که باید با هدف گذاری مناسب و اثرگذار، تهدیدات فضای مجازی برای جامعه اسلامی به ویژه جامعه جوان خود را کاهش دهیم، تصریح کرد: دشمن امروز با سوء استفاده از ماهواره و اینترنت فرهنگ منحرف و غلط خود را در میان جوانان ما ترویج می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha